TOP

GfK consumenten bestedingscijfers kindermode september-november 2012: +2%

De bestedingen aan kindermode zijn licht gestegen (+2%). Het bestede bedrag per artikel en het aantal gekochte stuks stegen beide bescheiden.

Daarmee staan de bestedingen aan kindermode er in de periode september – november 2012 het best voor in vergelijking met de andere segmenten. De bestedingen aan kleding (totaal van vrouwen-, mannen-, baby-, kindermode en bodyfashion) zijn in de periode september – november 2012 licht gedaald met 3% ten opzichte van dezelfde maanden in 2011. Dit komt door een lichte daling van het gemiddeld bestede bedrag. Het aantal gekochte stuks is stabiel.

Cumulatief sinds januari 2012

De bestedingen aan kindermode over de periode januari-november 2012 met 4% achter op dezelfde periode vorig jaar. De bestedingen aan kleding (totaal van vrouwen-, mannen-, baby-, kindermode en bodyfashion) sinds januari lopen met 6% achter op dezelfde periode vorig jaar. Vooral de zelfstandige zaken lopen over de periode januari-november achter, met maar liefst 15%. Bij de overige aankoopkanalen is de schade beperkt met een min van 4%.