TOP

Getest: jeans met een belofte, deel II

Je ziet ze steeds vaker: jeans die billen liften, benen langer laten lijken of de buik platter. Werkt het echt of zijn het marketingtrucs? De redactie trok de broeken aan en onderzocht het. Lees hier nog een keer de 5 testverslagen uit het artikel in Textilia 22.

Kate (€79,95), Paddock’s
Getest door: Jeannette den Blijker (46), redactieassistente Textilia/Bengels/Sportcult/Schoenvisie 
Belofte: Superstretch kwaliteit geeft een liftend effect aan de billen en maakt de buik platter. Je ziet er slanker en jonger uit in de Kate!
Uiterlijk: Donkere superstretch jeans met hoge, comfortabele waist.
Eerste indruk: “Keurige broek, maar wat is-ie hoog en zo smal!”
En, werkt het echt? “Persoonlijk zou ik de Kate niet direct uit de schappen trekken gezien de hoge waist en de ‘keurige’ uitstraling. Maar wat zit-ie lekker. Hij maakt zijn belofte maar al te waar. Net of mijn benen twee meter langer zijn, mijn buik lijkt nooit bestaan te hebben en wat mijn achterkant betreft… die is heel blij met Kate!”
Ervaring van Willy Spiekman, eigenaar van Gerans in Meppel: “Het valt me op dat de jeans zich zonder verkoopargument al aan de juiste doelgroep verkoopt. Jongere vrouwen willen een modieuzere jeans, terwijl de oudere vrouwen erg blij zijn met deze broek van Paddock’s. Kate sluit mooi aan, valt hoger in de taille en heeft een donkere wassing. Perfect voor de oudere vrouw.”

 

Wifi (€59,95), Cars jeans
Getest door: Chantal van der Meys (22), stagiaire Textilia.
Belofte: Door de plaatsing van de zakken ontstaat er een push-upeffect bij de billen.
Uiterlijk: Mooie, simpele spijkerbroek met een lage taille en iets uit elkaar staande kontzakken.
Eerste indruk: “De jeans sluit mooi aan en mijn billen lijken echt voller! Wel ben ik benieuwd of de broek erg uitloopt, want ondanks het feit dat er 100 procent katoen in het etiket staat, voel ik dat er stretch in zit.”
En, werkt het echt? “‘Mooi kontje’, was het eerste dat mijn vriend (een echte billenman) zei toen ik ‘s ochtends de spijkerbroek aantrok. ‘Meid wat een billen’ was de volgende reactie. Dat is toch leuk voor iemand die nooit een compliment over haar bilpartij krijgt. Aan het einde van de testdag zat de broek nog hetzelfde als ‘s ochtends. De jeans komt zijn belofte zeker na.”
Ervaring van Laurel Koopmans, verkoopster bij Blue Wave in Waddinxveen: “Wifi van Cars is ons bestverkochte model en zelfs al een keer helemaal uitverkocht. Het valt de klant niet direct op dat hij de billen voller laat lijken. Vrouwen kijken toch eerder naar hoe een jeans in zijn geheel zit en een mooie billen horen daar ook bij.”

 

Wonder Jeans (van €70 tot €110, afhankelijk van wassing), Salsa Jeans
Getest door: Rosita van der Kwaak (29), vakredacteur jeans Textilia.
Belofte: Een spijkerbroek met push-upeffect bij de billen voor een ‘latina bottom’.
Uiterlijk: “Pas ik daar in? Wat ziet hij er smal uit, maar het is toch echt mijn maat. Zonder dat ik hem aan heb, zie ik al aan de coupenaden dat hier alle ruimte is voor een onvervalst latina-achterste.”
Eerste indruk: “Hij zit wel erg strak, maar wil je ook echt een push-upeffect bereiken, dan moet je de broek absoluut geen maatje groter nemen. Ik heb dat groter geprobeerd en die broek zat misschien iets comfortabeler, maar deed niks met m’n billen.”
En, werkt het echt? “Absoluut. De opmerkingen zijn niet van de lucht. ‘Wow, dat zijn echte Surinaamse billen’ en ‘Wat is er met jouw kont gebeurd? Het is wel een beetje té’. Overigens ben ik ook onder de indruk van de pasvorm, want hoewel deze jeans superstrak zit heb ik wat gymnastiekoefeningen uitgeprobeerd en dat ging makkelijk.”
Ervaring van Monique Verdoes, eigenaar Tu Sei in Maastricht: “De Wonder Jeans gaat als een speer. Ik heb zelfs klanten uit België die speciaal voor die broek binnenkomen. Het werkt echt, soms staan vrouwen er zelf versteld van. En de mannen vinden het ook een erg leuke broek. Het mooie is dat hij na drie dagen ook nog werkt. Hij is wel echt voor jongere vrouwen, want hij is erg laag.”

 

Erin (€180), Blue Blood
Getest door:
Anne Wesselman (43), sales manager.
Belofte: De billen komen er mooi in uit, laag model, dus maakt je buik plat, slim straight voor langebeneneffect.
Uiterlijk: Leuke spijkerbroek met mooie wassing.
Eerste indruk: “Dit valt onder een ‘lekker broekje’. Ik draag hier maat 26, maar maat 25 had ook makkelijk gekund. Valt dus iets groter en loopt ook een beetje uit.”
En, werkt het echt? “Het is geen echt push-upmodel; het meeste effect zit hem in de wassing, waardoor bepaalde punten op been en billen worden geaccentueerd. Deze broek zit mij echt extreem lekker. Ik heb echter de broek een keer gewassen, volledig conform wasvoorschrift, en dan moet je er wel rekening mee houden dat hij er na de eerste wasbeurt een tikje anders uit gaat zien.”
Ervaring van Pierre Meij eigenaar van Mith in Enkhuizen: “De broek is net twee weken geleverd en inmiddels heb ik er vijf verkocht. De jeans heeft een goeie bilpartij en valt iets hoger dan de andere modellen van Blue Blood. Hierdoor kunnen vrouwen een maatje kleiner aan en dat vinden ze prettig. Dat de broek van alles belooft, vind ik commercieel gelul. Niemand heeft hetzelfde figuur, dus bij iedereen valt de Erin anders.” 

 

Monica (€79,95), Cross Jeans
Getest door: Nienke Meijs (30), vakredacteur sportfashion.
Belofte: Je benen lijken nog langer in de Monica dankzij de biker style met kniestukken en door de belijning.
Uiterlijk: Skinny jeans met een regular waist en een dark stone used washing met witte accentstrepen.
Eerste indruk: “Moet ik hier in passen? Maar deze broek, zo word me verzekerd, loopt uit. Voor het eerst in mijn leven hijs ik mezelf in een maatje 27. Na zo’n 30 minuten kan ik vrij ademhalen.”
En werkt het echt? “Ik ben verliefd. Op Monica. Ze is akelig perfect. Monica zit als een tweede huid. Door de hogere achterkant en lage voorkant is er van een bouwvakkersdecolleté geen sprake én schittert mijn muffin top door afwezigheid. Ik moet zelfs twee keer in de spiegel kijken, want ik kan het niet geloven. Mijn benen zijn al lang, maar dankzij de slimme belijning op de benen (en inderdaad, de hoge pumps) lijkt er geen eind aan te komen. Als ik later die dag te horen krijg ‘wat zie jij er goed uit’ is mijn reactie: Ja, dankzij Monica!”
Ervaring van Lidy de Geus eigenares van Flirt in Lekkerkerk: “De Monica is een heel jong ogend en zeer populair broekje. Het is een laag, skinny model. Benen lijken er langer in. Dat komt doordat de pijp heel smal toeloopt. En je weet wat ze zeggen: Langer is slanker! Hij verkoopt heel goed aan meiden van 12, maar ook vrouwen tot halverwege de 30 lopen er in weg. Monica verkoop ik in de maten 24 tot en met 32. Iemand met korte, dikke pootjes doe ik er geen plezier mee. Het belangrijkste blijft: kijken naar de klant die binnenloopt.”