TOP

Genomineerden NRW-marketingprijs voor winkelcentra bekend

In april reikt de Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW) voor het eerst de NRW-marketingprijs uit: een prijs voor de meest succesvolle of innovatieve marketingcampagne rondom een Nederlands winkelcentrum. Deze week maakte de organisatie de vier genomineerden campagnes en bijbehorende winkelcentra bekend.

De branding campagne voor Piazza Center Eindhoven, het integrale jaarplan voor Batavia Stad in Lelystad, het sales promotion event ‘lekker Alexandrium’ voor het Alexandrium Shopping Center in Rotterdam en de gebiedsbranding voor het Alexandrium Center zijn de vier genomineerden marketingacties of -campagnes voor de eerste NRW-marketingprijs van 2011.

Prijs
De NRW-marketingprijs 2011 is een competitie die dit jaar voor de eerste keer plaatsvindt met als doelstelling om binnen het winkelvastgoed meer bekendheid én erkenning te geven aan marketing van winkelcentra. Op 14 april zal tijdens het 25ste NRW-jaarcongres ‘Fit for the Future’ bekend worden gemaakt wie van de vier finalisten naar huis gaat met een schulptuur en wandplaquette voor het winkelcentrum. De winnaar wordt gekozen door een jury die onder andere bestaat uit Jaques Sinke (directeur Internationaal Retail MAB Development) en Lotte de Jong (directeur HBD).

Andere campagnes
Naast bovenstaande genomineerden was de vakjury ook erg onder de indruk van elf andere campagnes die net buiten de nominaties vallen. Onder andere de sales promotion ‘SuperStuntDag’ voor winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht en de campagne ‘10-jarig jubileum’, om de naamsbekendheid van de Marikenstraat in Nijmegen te vergroten, zijn door de organisatie naar eigen zeggen ‘zeer hoogwaardig gewaardeerd.’