TOP

Geen rode schoenzool voor VanHaren, Gucci onder vuur en De Rode Winkel verkoopt jeans voor rolstoelgebruiker

VanHaren heeft verloren van Louboutin in de zaak over de rode schoenzool. Verder: Gucci is diep door het stof gegaan voor ontwerp van een damestrui en De Rode Winkel neemt een jeans voor rolstoelgebruikers in het assortiment op. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 7 februari 2019.

Beeld: Kinetic Balance

De Rode Winkel neemt jeans voor rolstoelgebruiker in assortiment op

De Rode Winkel heeft als grootste jeanswinkel van Europa nu ook een jeans speciaal voor de rolstoelgebruiker. Dat meldt de keten in een persbericht. Kinetic Balance is een Nederlands merk dat gespecialiseerd is in kleding speciaal voor de rolstoelgebruiker. ¨ ¨¨Twee maanden geleden nam Kinetic Balance contact met ons op en het verhaal raakte ons direct. De producten die zij maken zijn perfect. Over ieder detail is nagedacht. De jeans zijn speciaal gemaakt voor de rolstoelgebruiker, dat miste wij nog in het assortiment. Daarom hebben wij besloten om deze jeans toe te voegen aan ons assortiment.¨ De Rode Winkel is de eerste modewinkel die dit product gaat verkopen, dat sinds september 2018 op de markt is.

VanHaren verliest opnieuw: geen rode schoenzolen meer

VanHaren mag geen pumps met rode zolen meer verkopen. Dat is de definitieve conclusie van de rechter in Den Haag in de zaak die het Franse modemerk Louboutin tegen de schoenenketen aanspande, meldt Retailnews. De rechtszaak loopt al sinds 2012. VanHaren bracht toen een vrouwenschoen op de markt die werd gekenmerkt door een rode zool, wat al jaren het handelsmerk Louboutin is. Het merk spande een rechtszaak aan toen de Nederlandse retailer geen gehoor gaf aan de oproep om met de verkoop te stoppen.

Gucci door het stof voor ontwerp blackface-sweater

Het Italiaanse modemerk Gucci is diep door het stof gegaan voor het ontwerp van een damestrui, die volgens critici veel lijkt op de racistische blackface-karikatuur. Dat schrijft het AD. In de hals van de wollen trui, die tot halverwege het gezicht loopt zit een mondopening met een rode rand, waarmee de illusie van roodgeverfde lippen werd gegeven. De trui had een eerbetoon moeten zijn aan klassieke ski-bivakmutsen, maar veel klanten overlaadden de modemisser met een golf van kritiek. Gucci heeft zijn excuses aangeboden en de trui uit de handel gehaald.

FootLocker steekt 100 miljoen dollar in tweedehands sneakerplatform

Schoenenbedrijf Foot Locker gaat investeren in het sneakerplatform GOAT. Foot Locker-ceo Richard Johnson zegt dat zijn bedrijf op zoek is naar een nieuwe doelstelling: “De jeugdcultuur inspireren en versterken.” Foot Locker zet nu een stap naar dat doel met de aankondiging van een $ 100 miljoen strategische investering in GOAT Group, dat de markt voor tweedehands sneakers bedient met de platforms GOAT en Flight Club

 


LEES OOK: How the secondary sneaker market became a billion-dollar industry


Spijkerbroek die voor helft uit oude jeans bestaat wint designprijs

De Vlaamse jeansmakers HNST hebben jeans gecreëerd  die voor 50 procent bestaat uit afval, zo schrijft Bright. Zelf noemt het bedrijf de spijkerbroek ‘de meest duurzame jeans ter wereld’. In heel Vlaanderen werden 6003 oude spijkerbroeken ingezameld, waarvan de helft nog goed genoeg was voor de kringloopwinkel. De overige 3000 zijn omgezet in 5100 paar gerecyclede jeans. De duurzame kledingcollectie ontving afgelopen week een Henry van de Velde-award. Deze awards zijn het Vlaamse equivalent van de Dutch Design Awards.