TOP

Garcia Jeans weer terug op Modefabriek [interview]

Het Nederlandse denimlabel Garcia Jeans presenteert na enkele jaren van afwezigheid weer de nieuwe collectie op Modefabriek en Market by kleine fabriek. Countrymanager Ronald Kempke: “Het is tijd om ons weer nadrukkelijker in Nederland te profileren.”

Het is al een aantal seizoenen geleden dat Garcia Jeans voor het laatst exposeerde tijdens de Nederlandse vakbeurs Modefabriek en Market by kleine fabriek. Op 22 en 23 januari keert het merk terug naar de platforms, naast internationale events als Ciff in Kopenhagen en Panorama in Berlijn.

Midden-hoge segment

“Het is tijd om ons weer nadrukkelijker in Nederland te profileren”, zegt ceo Ronald Kempke. Hij vertelt dat Garcia Jeans steeds beter presteert naast merken in het midden-hoge segment. Dit betekent dat het label vaker te maken krijgt met een aansluitende, hogere retailpositionering. Kempke: We zijn hard bezig om ons te oriënteren op kwalitatief betere distributie, voor mannen, vrouwen en kids. We gaan van ‘good’ tot ‘better’ en dan is het  belangrijk om te laten zien wat we aan het doen zijn en welke ontwikkelingen het bedrijf doormaakt.”

Groter publiek

De afgelopen seizoenen organiseerde Garcia Jeans voor hun inkopers grootse collectieshows. Kempke: “We staan ook op internationale beurzen, maar ik vind het een gemis dat we niet op Modefabriek stonden. Het is belangrijk dat we juist in ons thuisland zichtbaar zijn voor een grote groep inkopers. Onze eigen events zijn ook erg goed, maar het is nu tijd weer ons gezicht aan een groter publiek te laten zien.”

Groei

Het afgelopen jaar was ‘een uitstekend’ jaar van groei – meer dan 10 procent – vertelt Kempke. Voor 2017 verwacht hij deze lijn voort te zetten door onder meer nog beter samen te werken met retailers. “We leveren al maandelijks uit, maar zetten in op het nog beter leveren van het juiste product op de juiste tijd. We horen van klanten dat ze daarop zitten te wachten. Andersom wordt het daarbij zaak voor retailers daar nog beter op in te spelen, door budgetten beter te verdelen.”