TOP

FSHN: Nieuw marketing platform voor boetieks

FSHN is een nieuw Nederlands marketing platform voor boetieks. Het doel is om consumenten via een app naar de fysieke winkel te trekken. Sinds deze week is de app voor iPhone beschikbaar.

FSHN is een online applicatie waar winkels (en merken en ontwerpers met een winkel) bijzondere of nieuwe artikelen kunnen tonen aan de consument. Retailers kunnen foto’s van artikelen uploaden, die vervolgens te zien zijn in de ‘tijdlijn’ van de consument. Elke winkel kan maximaal drie items tegelijk op de tijdlijn hebben staan, maar ze kunnen deze items wel zo vaak vernieuwen als ze zelf willen. Dit moet retailers stimuleren alleen de nieuwste of meest bijzondere items te uploaden.

Love

Gebruikers kunnen winkels volgen, producten delen via Facebook en Twitter en items ‘loven’ waardoor een artikel nog meer exposure krijgt. FSHN registreert het ‘love’-gedrag per gebruiker en stemt het aan de consument getoonde aanbod af op de smaak en locatie. Wanneer een gebruiker bijvoorbeeld in een bepaalde stad is, worden de door hem ‘gelovede’ items in de buurt op de kaart gezet, maar ziet hij ook de nieuwste items van de winkels in de buurt die hij volgt. De volgende stap is een aankoop in de fysieke winkel.

Gratis kennismaken

FSHN is een initiatief van Justus Verhoeven, eigenaar van BrandNewProject. “Ons doel is om die fysieke winkel onder de aandacht te brengen bij de consument via een mobiele app. Winkeliers kunnen zich via de website aanmelden, waarna wordt gecheckt of de winkel past binnen het concept. Er doen al ongeveer 50 winkels mee, waarbij het zwaartepunt momenteel ligt op Amsterdam. Maar er komen ook steeds meer aanmeldingen vanuit bijvoorbeeld Rotterdam en Den Haag. De eerste twee maanden kan de ondernemer gratis kennis maken met FSHN, daarna kost het 27 euro per maand.” 

Gratis

De mobiele app is sinds deze week gratis verkrijgbaar in de App Store (nu nog alleen voor iPhone, aan de applicatie voor Android wordt gewerkt).

 

 

Untitled from FSHN on Vimeo.