TOP

Friedrichshafen: de hotspot voor de outdoor branche

Een groeiende groep mensen die genoeg heeft van het 'bijblijven' en 'updaten' wil back to basics en letterlijk ontsnappen naar de natuur. Hoe kan een hele outdoorbranche van deze nieuwe tendens profiteren? Vakbeurs 'Outdoor' zegt de antwoorden te geven van 15 tot en met 18 juli 2010 in Friedrichshaven.

De 17de editie van Outdoor zal 860 exposanten uit 39 landen trekken om de nieuwste producten te showen en de toekomstige trends aan de outdoorbranche te laten zien. “Het internationale karakter en het aantal tentoonstellers is nooit zo groot geweest dan op Outdoor 2010”, zegt Messe Friedrichshafen CEO Klaus Wellman. Wellman zegt dit terecht met enige trots aangezien er dit jaar een 6 procent toename te zien is in het aantal standhouders. De groei in populariteit is te danken aan grote marktspelers uit Azië en Amerika. Zij zien de beurs als een hoogtepunt van hun jaarlijkse evenementenagenda.

Fundamental needs

Dit jaar zal de focus van de beurs evenals voorgaande jaren liggen op product debuten. Internationale bedrijven die meer dan 1.000 merken zullen vertegenwoordigen zullen hun nieuw ontwikkelde producten tentoonstellen. Ook zullen bijna alle leden van de European Outdoor Group (EOG) aanwezig zijn in Friedrichshafen. Het thema van de beurs dit jaar is ‘Fundamental needs’. De vakbeurs wil aan de industrie laten zien hoe zij optimaal kunnen profiteren van de outdoor boom en presenteert een onderzoek over de motivaties van de consument voor outdoor activiteiten.

Outdoor conferenties

Elke dag om 08.30 uur, voordat de beursdeuren open gaan, zullen er in de East Conference Centre conferenties plaatsvinden. Beursbezoekers kunnen presentaties bijwonen over onderwerpen als social media, bluesign: standards en regulations, wandelen – een markt met een toekomst, outdoor en vrouwen, outdoor klerentrends, de uitdaging van de klimaatverandering en de overgang van een traditionele naar een high-tech outdoor wereld.

Nieuwe beursstructuur

De beursvloer van Outdoor 2010 is compact (85.000 vierkante meter) en dit jaar nieuw vormgegeven. Zo is dit jaar de Outdoor Tent City voor het eerst in de Rothaus Hall A1. Grote internationale marktspelers zullen hun producten presenteren in de twee nieuwe exhibitie hallen A7 en B5. Voor de vijfde keer zal een jury van deskundigen de Outdoor Industry Awards uitreiken en zijn er weer volop klimwedstrijden en Gore train running wedstrijden. Naast de dagelijkse Outdoor modeshows zal er dit jaar voor het eerst ook een Late Night Fashion Show zijn op zaterdag 17 juli om 21:00 uur. Daarna kan er meteen worden doorgefeest op de Outdoor Party 2010. Voor meer informatie over Outdoor 2010 klik hier.