TOP

Foutje kost webwinkel 1,6 miljoen dollar

De Amerikaanse webwinkel 6pm.com heeft in vier uur tijd 1,6 miljoen dollar verlies geleden. De webshop plaatste per ongeluk een maximale prijs van 49 dollar bij elk product, terwijl de prijzen van sommige artikelen normaal rond de 1000 dollar liggen.

6pm.com is een zusterbedrijf van Zappos.com en verkoopt schoenen, tassen en kleding. Na vier uur werd de fout ontdekt en de site uit de lucht gehaald. Intussen waren er al veel goedkope bestellingen gedaan.

Nadat de fout was hersteld, gaf de webwinkelier aan een ‘domme fout’ te hebben gemaakt. Door de fout lijdt 6pm.com 1,6 miljoen dollar verlies. Maar de webshop zal alle bestelde artikelen wel voor het veel lagere bedrag leveren.

Televisies voor één euro
Volgens de website Hyped.nl is het niet de eerste keer dat een website de fout in gaat met prijzen. Zo kocht een man bij Amazon.com een cd van 3 miljard dollar en kwam de Nederlandse webshop van Otto in de problemen nadat het on line per ongeluk televisies voor één euro verkocht. Maar Hyped.nl meent dat deze fouten wel goed warenvoor de naamsbekendheid van de webwinkels.