TOP

Forever 21 introduceert goedkopere lijn

Forever 21 introduceert een goedkopere lijn: F21 Red. De Amerikaanse modeketen zegt hiermee de Forever21 stijl aan te bieden tegen nóg lagere prijzen.

Forever 21 brengt budgetlijn F21 Red uit om een breder publiek te bereiken met de kleding van de modeketen, zegt CEO Don Chang in een verklaring.  Prijzen van de kleding variëren van $1,80 voor een tanktop tot $7,80 voor een jeans.

Winkel
De eerste winkel van F21 Red is op zaterdag 10 mei 2014 geopend in South Gate, California. Naast de budgetlijn zijn er kleine collecties verkrijgbaar van de Forever21 lijnen:  21 Men, Forever21 +, Forever 21 Girls, Lingerie en Schoenen en de make-up lijn Love & Beauty.

Vooralsnog is de budgetlijn alleen in de Verenigde Staten verkrijgbaar en is het niet bekend of er meerdere winkels geopend worden.

Opvallend
Opvallend is dat er in de afgelopen jaren meer modebedrijven een budgetlijn introduceren. Het Spaanse Inditex, moederbedrijf van onder andere Zara, introduceerde Lefties in 1993 als Zara-outlet. Begin 2014 kreeg Lefties een make-over om de strijd aan te gaan met budgetketen Primark en brengt nu een eigen budgetcollectie uit voor mannen, vrouwen en kinderen.  Deens modebedrijf Bestseller introduceerde in 2012 de goedkopere jeanslijn Noisy May. Deze lijn is stoerder dan het merk Vero Moda en moet een jonger publiek aanspreken.

Forever21
Forever 21 is een familiebedrijf en is in 1984 opgericht in Los Angeles door Don Won Chang. Wereldwijd heeft het bedrijf meer dan 600 winkels in 20 landen. Op 19 april 2014 opende de eerste vestiging van de Amerikaanse modeketen in Amsterdam.