TOP

Force Majeure nieuwe agent Arqueonautas

Force Majeure is sinds 1 november de nieuwe agent in Nederland van het maritieme modemerk Arqueonautas. De plannen met het merk zijn ambiteus.

Eigenaar van Force Majeure, Guy van Dam, heeft jarenlange ervaring in de modebranche en opereert al twintig jaar in Nederland met de merken Kenzo, Cashmerevolution, Project E, Fidelity en Luciano Baroni . Van Dam vertelt over de nieuwe telg binnen het agentschap: “Ik ben ervan overtuigd dat deze hoogwaardige, nautisch geïnspireerde mode, goed in de Nederlandse markt past. Mijn doel is om klanten voor dit maritieme merk enthousiast te maken.”

House of Brands
Arqueonautas is sinds maart 2012 door House of Brands GmbH overgenomen van Kitaro.

House of Brands is gevestigd in Hamburg en is een honderd procent dochteronderneming van de Otto Group. Ceo van House of Brands Jan Erik van Dijk legt uit: ‘De positieve ontwikkeling van Arqueonautas in Duitsland geeft ons het vertrouwen dat het ook in Nederland succesvol kan worden. Met nieuw management, goede operationele expertise en een duidelijke visie en strategie willen we dit merk in het bovenste deel van de middenmarkt positioneren.” House of Brands investeert in het merk. Zo werd de kwaliteit en de pasvorm aangepakt. Van Dijk: “Zo breidden we het designteam van twee naar zes ontwerpers uit en controleren vier confectietechnici de kwaliteit van de producten. Arquenautas gebruikt daarbij  de kennis en netwerken van de Otto Group.”

Franchise
Met behulp van Force Majeure wil House of Brands een breed distributie netwerk opbouwen. Naast wholesale zoekt Guy van Dam ook franchisepartners voor de opening van monobrandstores.