TOP

FNG Group lanceert nieuwe winkelformule

De Belgische FNG Group lanceert komend najaar een nieuw casual winkelconcept met de merken CKS, CKS Friday, Superstar, Van Hassels en Baker Bridge. Hoe de formule gaat heten blijft nog even een verrassing.

De FNG Group is eigenaar van de merken Fred & Ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter, Expresso, Steps en Superstar. Eerder dit jaar lanceerde de FNG Group al twee andere concepten: Ginger is een vrouwenmodeconcept verwant met de Fred&Ginger filosofie. Naast de eerste winkel in Leuven worden binnenkort ook Ginger-winkels geopend in Antwerpen, Gent en Hasselt. In Antwerpen ging F.R.E.D open, een retailconcept waar design in de breedste zin de ruimte krijgt.

Nieuw concept

Hieraan wordt vanaf najaar 2015 een casual retailconcept toegevoegd, waar verschillende merken van het bedrijf worden gemixt: CKS, CKS Friday, Superstar, Van Hassels en Baker Bridge. Hoe de nieuwe winkelformule gaat heten is nog niet bekend.

Complementaire merken

“Om een succesvolle onderneming uit te bouwen in de modewereld is het cruciaal om te beschikken over een portfolio aan complementaire brands, waarmee je flexibel kan inspelen in een snel veranderende markt”, zegt Dieter Penninckx, medeoprichter en directeur van FNG Group in een persbericht. “De winnaars van morgen maken vandaag strategische keuzes om zich te onderscheiden en hebben de daadkracht om deze keuzes te implementeren.”

Grote speler

FNG begon in 2003 met de multibrandketen Fred & Ginger voor kindermode. Inmiddels is het bedrijf door verschillende overnames uitgegroeid tot een grote speler met meerdere merken in kinder- en vrouwenmode. Het bedrijf heeft nu meer dan 300 eigen winkels en werkt samen met meer dan 1.500 multibrandstores. Momenteel werkt het bedrijf aan de uitrol van de Nederlandse concepten Claudia Sträter, Expresso en Steps in België. Voor elk wordt in België een netwerk van een tiental winkels geambieerd.