TOP

Nieuwsoverzicht: Filippa K en Sebago® lanceren samen limited edition bootschoen, 10DAYS behaalt B corp-certificering, Bomomt opent vijftiende winkel

Filippa K introduceert vandaag een exclusieve samenwerking met het heritage schoenenmerk Sebago®. Samen brengen de merken een limited edition bootschoen uit die vakmanschap en minimalistische stijl samenbrengt. De schoen vormt het perfecte verlengstuk van Filippa K’s Summer Capsule collectie, die draait om het ontspannen ritme van de kust.

Beeld: Filippa K

Filippa K en Sebago® lanceren samen limited edition bootschoen

Filippa K introduceert vandaag een exclusieve samenwerking met het heritage schoenenmerk Sebago®. Samen brengen de merken een limited edition bootschoen uit die vakmanschap en minimalistische stijl samenbrengt. De schoen vormt het perfecte verlengstuk van Filippa K’s Summer Capsule collectie, die draait om het ontspannen ritme van de kust. De tijdloze bootschoen is ontworpen voor zomerse dagen op én buiten het water. Elk paar is vervaardigd van duurzaam leer en gedetailleerd afgewerkt met subtiele co-branding. Het resultaat is een stijlvol en functioneel ontwerp dat de klassiekers van Sebago® eert, gecombineerd met de ingetogen esthetiek van Filippa K. De samenwerking is beperkt verkrijgbaar: slechts 300 paar wereldwijd, verdeeld over 150 dames- en 150 herenschoenen. De Filippa K x Sebago® bootschoenen zijn per direct te koop via filippa-k.com en in geselecteerde Filippa K-winkels.

10DAYS behaalt B Corp-certificering en verstevigt duurzame koers

Het Amsterdamse modemerk 10DAYS heeft de felbegeerde B Corp-certificering behaald. Met een score van 84 bevestigt het merk zijn inzet voor sociale en ecologische verantwoordelijkheid. De certificering onderstreept de bredere missie van 10DAYS: tijdloze premium mode ontwerpen met respect voor mens, dier en planeet. CEO Monique Wijnands: “We zijn trots dat we als B Corp worden erkend. Dit bevestigt dat we onze waarden echt naleven en bouwen aan een eerlijkere mode-industrie.” De certificering sluit naadloos aan op het duurzaamheidsprogramma 10DAYS FOR GOOD. Hierin staan circulaire initiatieven als Pre-Loved, upcycling en het gebruik van duurzame materialen centraal. De komende jaren wil het merk verdere stappen zetten op het gebied van afvalreductie, transparantie in de keten en het beschermen van ecosystemen. Meer informatie over de B Corp-score van 10DAYS is te vinden via het publieke register van B Lab.

Bomont opent grootste winkel tot nu toe in hartje Utrecht

Bomont blijft groeien. In het najaar van 2025 opent de Nederlandse lifestyleketen haar 15e winkel, ditmaal in het centrum van Utrecht. De nieuwe flagshipstore van 2.300 m² komt aan de Vredenburg 17 en wordt de eerste vestiging van het merk in de provincie Utrecht. Na eerdere openingen in onder andere Zeeland, Brabant en Zuid-Holland zet Bomont met deze winkel een volgende stap in haar landelijke expansie. “Utrecht is met haar dynamiek en centrale ligging een perfecte aanvulling op ons winkellandschap,” aldus Ron Bouwman. “Met deze locatie kunnen we een breed publiek bereiken en hen laten kennismaken met onze vertrouwde stijl en persoonlijke service.” De winkel zal de kenmerkende mix bieden van dames- en herenkleding, gecombineerd met woonaccessoires. Mede-eigenaar Nawish Baars benadrukt: “We vieren dit jaar ons 35-jarig bestaan en blijven investeren in groei, plezier en klantgerichtheid.” De winkel opent dit najaar.