TOP

Fashiolista: ‘hyves’ voor webshoppers

De modewebsite Fashiolista, een Nederlands initiatief, blijkt een groot succes. Een maand na de lancering zijn er al 3.000 gebruikers, waarvan opvallend genoeg 90% uit Brazilië komt.

Fashiolista is een sociaal netwerk op basis van stijlprofielen, met als slogan: shop, share and show. Modefans kunnen bij Fashiolista een profiel aanmaken en hier gekochte/favoriete artikelen uit bepaalde webwinkels aan toevoegen. Anderen kunnen deze stijlprofielen vervolgens volgen. Ook is het mogelijk om via de favoriete mode-items door te linken naar de webshop waar je ze kunt kopen. Webshops met wie de site samenwerkt zijn onder andere H&M, Mango, Topshop, Asos, Miss Selfridges en Supertrash.

De grote Braziliaanse deelname komt door een vermelding in een populair Braziliaans magazine. Tien procent van de leden komt uit Nederland. Driekwart van de momenteel 3.000 leden is ook daadwerkelijk actief op de site. Andere cijfers: zo’n 2.500 bezoekers per dag, die gemiddeld 17 minuten per bezoek op de site blijven en rond de 25 pagina’s bekijken.