TOP

Fans snappen door Levi’s gesponsord concert niet

Bij een door Levi’s gesponsord concert van HAIM en Sleigh Bells is de toegang ontzegd aan concertgangers die geen kleding van het merk droegen. Dat was namelijk de enige eis om binnen te komen, maar veel bezoekers hielden zich daar niet aan.

Bij een gratis concert van Haim en Sleigh Bells in Amerika is de toegang van een aantal concertgangers geweigerd omdat zij niet aan de toegangseisen voldeden. Dat laat de New York Daily News weten. Het optreden werd gesponsord door Levi’s en het toegangsbewijs voor het concert was een kledingstuk van van het jeansmerk. Levi’s had van tevoren op hun website duidelijk aangegeven dat bezoekers een kledingstuk van het merk moesten dragen, maar een deel van de fans had deze eis het met een korreltje zout genomen.

 “Ik zag stelletjes die geweigerd werden omdat de jongen Levi’s droeg maar het meisje een rok”, laat Dylan Kelly uit Manhattan aan de New York Daily News weten. “En een groep jongens werd toegang geweigerd omdat één van hen niet iets van het merk droeg.”

‘Meer negativiteit dan positiviteit’

Sponsordeskundigen lieten aan de New York Daily News weten dat zij nog nooit van zo een stunt hebben gehoord. “Als Levi’s het concert heeft geproduceerd en gesponsord, hebben ze in principe het recht om dat te doen. Maar het lijkt mij dat het merk op die manier meer negativiteit dan positiviteit oproept, voornamelijk bij de bezoekers die geweigerd zijn.”

Reactie Levi’s

Levi’s laat in een reactie weten: “De #LiveInLevis concert was een gratis show om de start van de Live In Levi’s-campagne te vieren met onze fans en twee fantastische acts – het uit Brooklyn afkomstige Sleigh Bells en indierocktrio HAIM. De enige vereiste voor toelating was om je favoriete kledingstuk van Levi’s denim te dragen. Alle communicatie voor de gratis entree was duidelijk en we waren blij om dit spannende moment voor Levi’s te vieren met een aantal van onze meest trouwe fans. Gezien capaciteitsbeperkingen van de locatie hebben deze toelatingscriteria ervoor gezorgd dat we een mooie brand experience hebben weten te creëren voor alle aanwezigen.”