TOP

Familie Olsthoorn koper van het merk Oilily

Het failliete modemerk Oilily blijft in familiehanden nu de familie Olsthoorn het merk en de merkactiviteiten heeft gekocht.

Het merk Oilily heeft weer toekomst nu de familie Olsthoorn het merk en de merkactiviteiten heeft gekocht. Oilily werd begin jaren zestig opgericht door Willem Olsthoorn die het in 2003 verkocht aan een investeerder. Na een aantal moeilijke jaren werd onlangs het faillissement uitgesproken. De familie Olsthoorn wilde ‘hun’ merk waarschijnlijk niet ten onder zien gaan en heeft daarom alle merkactiviteiten overgenomen. Voor de Oilily-winkels is volgens curator Marc Molhuysen echter nog geen koper gevonden, dus voorlopig blijven de Oilily-winkels dicht. Meer informatie over de toekomst maakt Oilily binnenkort in een persbericht bekend.

 

Nieuwsupdate Oilily 5 mei 2009: 

Curator Marc Molhuysen had Oilily het liefst in z’n geheel willen verkopen. Dat zou meer opleveren, zei Molhuysen tegen NRC Handelsblad deze week. Nu is dan toch de merknaam apart verkocht. Financiële details zijn hierover niet bekendgemaakt.

In een persbericht gaf het echtpaar Olsthoorn dit weekend hun drijfveer om het merk terug te kopen prijs. Er is nu ‘een einde gekomen aan de verzakelijkte en weinig oorspronkelijke koers sinds de verkoop van Oilily in 2002’, en ‘de weg is vrij om van Oilily weer Oilily te maken’.