TOP

Facebook nog geen hit als webwinkelplatform

Bedrijven die kleding willen gaan verkopen via Facebook, moeten zich misschien nog even bezinnen. Verschillende grote retailers die via Facebook online hun waren probeerden te slijten, zijn daar weer mee gestopt.
De eerste generatie winkels binnen Facebook is geflopt, concludeert persbureau Bloomberg. JC Penney, Nordstrom, GAP en Gamestop openden het afgelopen jaar een webwinkel op het sociale netwerk, maar sloten al snel hun digitale deuren weer. 
De webshops, filialen van winkels in computerspelen, modeartikelen tot een warenhuisachtige firma waar ook boeken werden verkocht, haalden geen hoge verkoopcijfers. Ondanks het feit dat ze wel duizenden Facebook-fans hebben. Volgens Bloomberg is dit een tegenslag voor het sociale netwerk, dat met een beursgang honderd miljard dollar hoopt te verzamelen.
Facebook blijkt in tegenstelling tot de verwachting niet de perfecte shoplocatie voor zijn 845 miljoen leden. ‘Er werd veel verwacht van deze zogenaamde F-commerce“, zegt Sucharita Mulpuru, analist bij Forrester Research. ‘Maar het was alsof je mensen iets probeerde te verkopen, terwijl ze met vrienden aan de bar hingen.’