TOP

Exclusief interview: Thomas Grote nieuwe CEO Mexx

Thomas Grote, voorheen Brand President Esprit, is vanaf 1 oktober 2009 de nieuwe CEO van Mexx. Textilia had een exclusief interview met een zeer verheugde William McComb, de CEO van Mexx-moederbedrijf Liz Claiborne Inc.

U klinkt erg verheugd over dit nieuws…

William McComb, CEO Liz Claiborne Inc: “Ik ben inderdaad erg blij met deze slimme en belangrijke zet. We zijn erg verheugd over de mogelijkheid die we nu hebben om Mexx weer op de kaart te zetten en dat begint allemaal met een goede leider.”

Het is vast geen toeval dat u iemand heeft gekozen die bij Esprit vandaan komt?

McComb: “Nee, zeker niet. Maar het gaat hierbij niet zozeer over de concurrentie, maar meer over de markt. We zochten iemand met verstand van product, marketing, wholesale en retail. Dat vonden we allemaal in Thomas Grote. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld bij de onafgebroken groei van Esprit.”

Wat wordt zijn eerste taak?

McComb: “We zijn 5 maanden geleden begonnen met een herpositionering van Mexx en dit is voor het eerst te zien in de collectie voor najaar 2009. Maar dat is nog maar een klein begin. Thomas Grote gaat deze herpositionering verder doorvoeren. Mexx moet weer worden wat het vroeger was, een goede mix van ‘street smart casual’ en ‘classical city wear’ met een verbeterde kwaliteit.”

Waar staat Mexx momenteel?

“Mexx heeft geleden onder een gebrek aan inspiratie en te weinig differentiatie in producten. Het was echt tijd voor een serieuze stap. Er is nog heel veel te doen, maar de oude Mexx komt terug. De merknaam is nog steeds heel bekend bij het publiek en roept positieve gevoelens op.”

En worden er dan ook weer winkels geopend?

“We denken nog niet aan nieuwe winkels. Er zijn nu drie prioriteiten: product, product, product. Eerst moeten we de consument weer enthousiast maken over het merk en dat begint bij het product.”