TOP

Even Afrekenen bij Maha in Amsterdam: ‘Het liefst zoeken we de grenzen op’

Sneakers betekenen big én vooral razendsnelle business, merken Saskia van Hofwegen en Dian Iskandar. Toch kiezen de eigenaren van vrouwen-streetwearwinkel Maha in Amsterdam bewust voor een gevarieerd assortiment.

Rijen sneakerliefhebbers hebben de afgelopen twee jaar al voor de deuren van Maha in Amsterdam gewacht en zelfs gekampeerd vanwege de release van een nieuw sneakermodel. En deze ochtend kunnen tien klanten per maat zich inschrijven voor weer een nieuwe Nike-schoen.

Wekelijkse lanceringen

Al zo’n dertig geïnteresseerden – van jong tot volwassen – zijn al doelmatig de vrouwenstreatwearwinkel aan de Vijzelstraat binnengelopen. Het is een regelmatig terugkerend scenario, want bijna wekelijks zijn er lanceringen van bijzondere, gelimiteerd verkrijgbare sneakers.

Exclusieve schoenen

“Ging het twee jaar geleden bij veel vrouwen nog om een gympje voor erbij, nu hoort het bij hun lifestyle”, merkt mede-eigenaar Dian Iskandar. “Daar hoort ook bij dat ze steeds meer onderzoek doen naar waar ze de beste en meest exclusieve schoenen kunnen halen.” (Levens)partner Saskia van Hofwegen vult aan: “En vrouwen leren na enkele keren misgrijpen dat ze op tijd moeten zijn als ze een paar echt willen.”

Actief op Instagram

Naast een prettige omloopsnelheid zorgen de sportschoenen voor de nodige aandacht. Diverse streetwearblogs en -sites als Hybebae en Highsnobiety hebben Maha al gepromoot als een van de beste adressen voor vrouwensneakers. Van Hofwegen: “We zijn erg actief via Instagram. Dit is de manier om opgemerkt te worden.”

 

In de rubriek Even Afrekenen in Textilia 8 vertellen Dian Iskandar en Saskia van Hofwegen meer over gelimiteerd verkrijgbare sneakers, kledingverkoop en de social media aanpak. En natuurlijk vertelt hij wat het bongemiddelde is per klant.


Wil je ook het hele jaar door op de hoogte zijn van alle ins en outs van de modebranche? Sluit dan een jaarabonnement af. Twaalf edities per jaar en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren.