TOP

Esprit wint prijs met winkelconcept Every.day.counts

In de categorie ecommerce en omnichannel heeft Esprit met het winkelconcept Every.day.counts de Dutch Interactive Award gewonnen. Deze prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan uitblinkers in de interactieve branche.

Esprit heeft met het Nederlandse modemerk Every.day.counts heeft donderdag 21 mei een Dutch Interactive Award gewonnen in de categorie ecommerce en omnichannel.

Het modeconcept Every.day.counts heeft een winkel in de Amsterdamse Kalverstraat. Het merk past omnichannel retailing onder meer toe door iedere klant in het pashokje een tablet te geven. Hiermee kunnen ze vragen om een andere maat of advies, een aanpassing van de kleur van het licht of een foto delen van hun outfit. Verder zijn er in de winkel tablets te vinden waar consumenten de website van het merk kunnen bezoeken of een foto delen kunnen in het digitale gastenboek. Ook het personeel is uitgerust met technische snufjes: zij dragen een digitale kassa bij zich zodat klanten in de hele winkel kunnen afrekenen. Ten slotte kunnen klanten ervoor kiezen hun aankoop vanuit de winkel de volgende dag thuis te laten bezorgen.

Deze manier van winkelvoering was voor de jury van de Dutch Interactive Award de reden dit merk de award te geven. Zij vertellen in het juryrapport over de winkel: “Goede en indrukwekkende case. De jury is onder de indruk over de wijze waarop tools, gadgets en technieken zowel online als in de fysieke winkel zijn toegepast. Daarnaast is de jury gecharmeerd over de uitwerking van de customer journey.”

De winkel Every.day.counts is in oktober 2014 geopend aan de Kalverstraat. Het merk is een concept van Esprit en beschrijft zichzelf als minimalistisch met een industriële, Scandinavische flair.