TOP

Eerste hulp bij sportcollectie presentatie

Productkennis is anno 2010 niet genoeg. Een ondernemer van deze tijd zorgt voor optimale winkelbeleving. En dat hoeft helemaal niet klauwen met geld te kosten. Met een hamer, kwast en verfbus kom je een heel eind. Want sportcollecties, zo zagen we op B&B in Berlijn, kunnen ook op een creatieve en ludieke manier gepresenteerd worden.

In the picture

Het is altijd een blikvanger in een winkel. Een donkere wand met een spotlight gericht op een highlight uit de collectie. Maar het kan ook anders zo zagen we bij merken als Fila, New Balance en N.Z.A.. Spuit een grote oude fotolijst goud, maak zelf een lijst van karton of koop enkele goedkope fotolijsten bij Ikea. Presenteer je product er in. Resultaat: een echte eye catcher aan de winkelmuur.

Kleedkamergevoel

Jongens en meiden onder elkaar na een wedstrijd. Het kleedkamergevoel hoort onlosmakelijk bij sport. Waarom haal je deze beleving niet naar je winkel toe? Monta, Gola en Canterbury laten zien hoe het moet. Zet wat oude lockers tegen een muur en presenteer daar een deel van je collectie. Kleding er in. Voetbalschoenen er boven op. Zeepbakjes kunnen dienen als schoenensteunen. Een oude gymbank en verschillende haken zorgen voor een originele (en goedkope) productpresentatie van bijvoorbeeld sportjacks.

Aan de haak

Een nieuwe collectie binnengekregen die absoluut niet opvalt in de kledingrekken? Drapeer net als bij Hummel op B&B enkele kledingstukken over een klimrek. Of koop heel veel dartpijltjes en mik ze op de juiste T-shirts tegen de muur (gezien bij Puma).

Sportschoenen die een ere plaatsje verdienen? Koop enkele kubussen, stapel ze op en naast elkaar. Schoenen er in en klaar is Kees.

Goedkoop etaleren

De etalage. Sommige sportzaken vergeten nog wel eens hoe belangrijk dit ‘visitekaartje’ kan zijn om klanten te trekken. Geen geld voor een etaleur. Geen nood. Zo moeilijk is het niet. Een perfoplaat van de gamma verf je wit voor een eigentijdse versie op de mannequin (gezien bij Lacoste). Ouderwetse hutkoffers zijn ideaal in de etalage om producten in en op te presenteren (o.a. gezien bij Le Coq Sportif en N.Z.A.) en kunnen daarna weer makkelijk in de winkel worden gebruikt. En gooi schoenendozen niet weg. Gebruik ze als displays voor producten zoals te zien was op de stand van Quick 1905 op B&B in Berlijn.