TOP

E-Pitti verzamelt online gegevens beursbezoekers

Waar zijn buyers het meest in geïnteresseerd? Met de nieuwe site E-Pitti wil de Italiaanse beurs Pitti Immagine beter inzicht krijgen in het gedrag en de behoeftes van bezoekers.

Door de groei van de beurs Pitti Uomo en de toename in het aantal bezoekers van de site (in januari groeide het aantal bezoekers met 45% ten opzichte van het jaar daarvoor), geeft de Italiaanse beurs een nieuwe impuls aan hun site. Op E-Pitti is enerzijds meer informatie over merken en producten te vinden voor bezoekers van de beurs, daarnaast wil de beurs zelf meer inzicht krijgen in de wensen en behoeftes van buyers en pers.

E-Pitti

Populaire producten

Zo kan via E-Pitti worden geanalyseerd naar welke producten het meest wordt gezocht, en welke kleuren en fits het meest in trek zijn. Ook kan de organisatie zien wat de verschillen per land zijn. Waar de Duitse bezoekers misschien veel zoeken op knitwear, kan dat voor Amerikaanse bezoekers juist denim zijn. “Op andere beurzen worden alleen de badges bij de stands gescand,” legt directeur Francesco Bottiglieri van FieraDigitale uit, het bedrijf dat E-Pitti verzorgt. “Wij kunnen op dit platform precies zien welke producten in trek zijn en voor welke producten minder animo is.”

Op deze manier kan volgens de organisatie beter tegemoet worden gekomen aan de wensen van buyers. Ook wordt op E-Pitti uitgebreide trendforecasting aangeboden, waarbij bezoekers iedere week via social media worden geupdate over de nieuwste trends. De site is beschikbaar in het Italiaans, Engels, Russisch en Japans.