TOP

E-fashion: interview Michiel Verberg van Whatser

Op 23 juni lanceert Textilia, in samenwerking met Emerce, een nieuw event. Tijdens dit event hoor je alles over nieuwe strategieën, succesvolle cases, concepten en technologieën op het gebied van E-fashion. Eén van de sprekers is Michiel Verberg van Whatser.

Waar kennen we je van?
“Ik rij elke dag op een zwarte fiets door Amsterdam waarvan de kettingkast tikt en de Whatser sticker schittert op de bovenste buis.”

Wat is voor jou de belangrijkste ontwikkeling op het gebied van E-commerce?
“Ik ben geïnteresseerd in hoe retailers technologie kunnen inzetten om hun traffic en winst te vergroten en consumenten op het juiste moment te interesseren voor een bezoek aan hun winkel.”

Wat heeft het voor jouw bedrijf bewerkstelligd?
“Consumenten kunnen na het installeren van de Whatser-applicatie op hun smartphone makkelijk hun favorieten plekken en die van hun vrienden vinden. Daarnaast ontvangen consumenten updates over wat er op hun favoriete plekken gebeurt. Denk dan bijvoorbeeld aan een nieuwe kledinglijn die net is binnengekomen of een speciaal evenement in de winkel.”

Wat is je laatste online aankoop?
“Mijn laatste online aankoop was Lucy die voor slechts 79 cent in een mooi Brits accent aanmoedigende berichtjes toefluistert wanneer ik op de racefiets zit en de Cyclemeter applicatie aan heb staan.”

Welke ontwikkelingen op het gebied van internet en E-commerce houden je bezig?
“Mijn interesse gaat vooral uit naar locatie gebaseerde services die nu steeds populairder beginnen te worden bij een groter wordend publiek. Het leuke van dit segment is dat de ontwikkelingen razendsnel gaan en slechts 1 procent van de potentiële markt tot nu toe is bediend.”

Welke internettool/applicatie moeten ondernemers absoluut in huis hebben?
Ik zou adviseren om sowieso Facebook en Twitter account te onderhouden. Zo kun je zien hoe social media werkt en of ze eventueel van waarde kunnen zijn voor je eigen business. Vanzelfsprekend adviseer ik ondernemers om Whatser te gebruiken om zodoende de loyaliteit te verhogen en het klantenbestand organisch te laten groeien.”

Kun je tot slot al een tipje van de sluiter oplichten van je lezing op ons E-fashion event?
“Op E-fashion zal ik een beeld schetsen van de huidige locatie gebaseerde services die voor ondernemers en merken interessant zijn. Maar ook hoe ze deze kunnen gebruiken en op welke manier ze hiermee meer geld kunnen verdienen. Daarnaast zal ik een beeld schetsen van hoe deze markt zich in de toekomst ontwikkelt en hoe je hier op in dient te spelen.”

Meer weten? Meld je dan nu aan voor het event E-Fashion op 23 juni. Hét online business- en marketing event van Textilia. Aanmelden kan via www.textilia.nl/efashion. Kosten: 295 euro  voor abonnees (niet- abonnees €395,-).