TOP

Dutch Retail Experience Awards: winnaars aan het woord [deel 3]

Ieder jaar deelt Goodbrandz de Dutch Retail Experience Awards uit. Maar waarom is het goed om mee te doen? Textilia vraagt het de winnaars van vorig jaar. Deze week: Asbjørn Jørgensen van webshop The Cloakroom: “De prijs is leuk voor het personeel: zo kunnen ze er trots op zijn om bij The Cloakroom te werken.”

Wat heeft de prijs voor je betekend?

“Credibility en erkenning. Naar buiten toe, in de media, maar ook voor ons personeel. Maar, we doen het al best wel goed en worden voor veel awards genomineerd. Het betekent voor ons daarom vooral media-aandacht voor ons concept: wij staan voor customer experience. En het ontvangen van zo’n prijs versterkt dat, omdat we erkenning krijgen waar we voor staan.”

Waarom heb je mee gedaan?

“We zijn geselecteerd, maar ik weet niet precies door wie. We werden benaderd of we naar de prijsuitreiking konden komen omdat we gewonnen hadden. En dat hebben we gedaan.”

Waarom is het zo leuk om mee te doen aan de award?

“Omdat wij staan voor persoonlijke service en relatie met de klant en dat ook willen communiceren naar de fashion-industrie helpt een prijs als dit heel erg mee. Ook is het leuk voor het personeel: zo kunnen ze er trots op zijn om bij The Cloakroom te werken. Verder helpt de media-aandacht om bekender te worden in de industrie. Zo kunnen we betere voorwaarden regelen bij leveranciers en willen meer merken met ons samenwerken.”

Hoe doe je dat, een experience creëren?

“Door een persoonlijke relatie op te bouwen met je klant. De fysieke retailer kan dat heel makkelijk doen omdat hij in zijn winkel staat en telkens dezelfde klanten terug ziet komen. Online, maar ook in grote steden, ontbreekt dat persoonlijke contact. Winkelen is online en in de Randstad super anoniem geworden. Online willen wij dat doorbreken door wanneer een klant zich aanmeldt op onze site hem te koppelen aan een van onze personal shoppers. Die blijft de personal shopper van de klant zolang hij bij ons winkelt. Daardoor weet de personal shopper op den duur precies welke kleding je wel of niet leuk vindt, wat je staat en met elke pasvorm problemen je zit. We willen van online winkelen een emotionele ervaring maken.”

Heb je nog tips voor de winkeliers die dit jaar mee willen doen?

“Probeer je klant altijd voorop te stellen, want daar draait het uiteindelijk om. Biedt hem iedere keer een andere ervaring, zodat hij terug blijft komen. Verder denk ik dat fysieke winkels verder moeten gaan in het opbouwen van de relatie met een klant.”

Schrijf je in!

Maak ook kans op een Dutch Retail Experience Award en schrijf je voor 8 mei in via pr@goodbrandz.nl!