TOP

Duizendste certificaat Thuiswinkel Waarborg uitgereikt

Deze week is het duizendste certificaat Thuiswinkel Waarborg door Thuiswinkel.org toegekend aan wenskaartenservice Greetz. Het 999ste ging naar de dames- en kindermodewebwinkel Hippekippe.nl.

Volgens voorzitter Ed Nijpels, voorzitter van Thuiswinkel.org is een belangrijke mijlpaal bereikt. Leden van Thuiswinkel.org zijn sinds 1 april 2009 verplicht zich jaarlijks te laten certificeren.

Voorzitter Cor Molenaar van de stichting is tevreden over de voltrekking ervan: “De certificering is in 2009 wat langzaam op gang gekomen, maar uiteindelijk is ruim een jaar later bijna 90 procent van de leden gecertificeerd en zijn de eerste leden – na één jaar – al weer opnieuw gecertificeerd.”

De leden van de belangenvereniging Thuiswinkel.org vertegenwoordigen circa 75 procent van de totale omzet van de Nederlandse online webwinkelmarkt. Deze bedraagt in 2010 naar verwachting 7,4 miljard euro.

999e gecertificeerd lid Hippekippe.nl
“Sinds 2006 voert Hippekippe.nl online dames- en kinderkleding van de merken King Louie, Desigual, Supertrash en Imps & Elfs. Eigenaresse Susan Veltman van Hippekippe.nl is trots op haar certificaat: “Het betekent dat we in alle facetten een betrouwbaar bedrijf zijn en dat onze klanten de service ontvangen die we graag ook zelf zouden willen hebben.”

Geschorst

Leden van Thuiswinkel.org die de certificering nog niet hebben afgerond zijn tijdelijk geschorst. Zij zijn gesommeerd het Thuiswinkel Waarborg van de website te verwijderen totdat de certificering volledig is afgerond en het certificaat Thuiswinkel Waarborg is afgegeven. Nijpels: “Leden hebben een jaar de tijd gehad om zich te certificeren en het kan geen verrassing zijn dat we nu doorpakken. Dat zijn we verplicht aan de 1.000 gecertificeerde leden die hun zaken al wel op orde hebben.”