TOP

Ducky Beau heeft internationale ambities

Onder leiding van Yvonne Puts kreeg de collectie van Ducky Beau een internationaal tintje. Daarmee is een exportmerk geboren voor de grotere internationale warenhuizen.

Hoe is het sinds de Kleine Fabriek met Ducky Beau gegaan? 

“Ons orderseizoen is iets later van start gegaan waardoor we ook na de Kleine Fabriek een overvolle agenda hadden. Zelfs nu zijn we nog volop orders aan het schrijven. Opvallend was dat de Kleine Fabriek ons veel gerichte bezoekers in het juiste segment heeft opgeleverd, er waren beduidend minder passanten.”

Was er veel respons van winkeliers op de restyling die je voor zomer 2011 in de collectie hebt doorgevoerd?

“De winkeliers hebben over het algemeen zeer goede doorverkopen gehad van onze zomercollectie 2011, het eerste seizoen waarin Ducky Beau in een nieuw jasje is gestoken. Voor ons is dat een belangrijk signaal dat het vernieuwde Ducky Beau aanslaat bij de consument. De wintercollectie 2011 en zomercollectie 2012 zijn uiteraard in diezelfde stijl. Onze (nieuwe) klanten hebben die collectie ook al gezien. Het is goed om te zien dat we al veel geïnteresseerden hadden uit het hogere middensegment, de winkels waar we Ducky Beau graag aan willen verkopen.”

Kleine Fabriek wil steeds meer een internationale beurs worden. Is dat ook de reden waarom Ducky Beau exposeert op Kleine Fabriek?

“Niet echt, op de Kleine Fabriek zien we met name de Nederlandse detaillisten.”

Vertel eens over jullie internationale ambities?

“Momenteel is Ducky Beau verkrijgbaar in 15 landen op zo’n 600 verkooppunten. Hierin is nog ruimte voor expansie en we zien die graag bij de grote gerenommeerde internationale warenhuizen. Daarvoor is het belangrijk dat we ons gezicht laten zien, zoals bijvoorbeeld op de Pitti Bimbo in Florence.”