TOP

Dubbel prijs voor Action, Only for Men verwacht award en Burberry verkoopt via social media

Winkelketen Action is twee keer in de prijzen gevallen tijdens de uitreiking van de ABN Amro Retailer of the Year verkiezing. Verder: ook mannenmodezaak Only for Men maakt kans op een prijs en deze week staat er een interessant retailevent op het programma: Lightspeed Connect, over omnichannel ondernemen. Dit en meer in het nieuwsoverzicht van 22 oktober.

Retailketen Action wint twee awards

Action is uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year’ 2018-2019. OOk ging Action er met de ‘beste winkelketen van Nederland vandoor.

In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen van de beste winkelketen en ABN Amro Webshop Awards Nederland. Op 13 september zijn de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hierdoor kans op de overall titel door de afgelopen maand nogmaals stemmen van de consument binnen te halen. Action liet hiermee de overige 52 genomineerden achter zich. 123inkt.nl sleepte de webshop award in de wacht.

Erwin Bziuk van Lidl won de vakprijs ‘ABN Amro Retailer of the Year Retail Executive’ 2018-2019. Het managementteam van Picnic is uitgeroepen tot het ‘ABN Amro Retailer of the Year Retail Managementteam’ 2018-2019.

De winnaars van beide vakprijzen zijn vastgesteld nadat vakgenoten in een eerste stemronde aangaven welke retail executive en welk retail managementteam zij wilden nomineren. Op basis hiervan is voor beide een top 10 samengesteld en vervolgens teruggebracht naar een top 5. Tijdens het gala waarop de prijzen werden uitgereikt, hebben retailers hun laatste stem uitgebracht. In totaal zijn er ruim 1.200 beoordelingen ontvangen. 

Only for Men in de race voor FD Gazellen award

Mannenmodeketen Only for Men valt dit jaar ook in de prijzen. In een persbericht meldt het kledingbedrijf dat ze een FD Gazellen 2018 award mee naar huis mogen nemen. Welke dat wordt – de gouden, de zilveren of de bronzen – horen ze op 13 november tijdens de uitreiking van deze award voor de regio Oost-Nederland. De FD Gazellen Awards worden dit jaar voor de vijftiende keer uitgereikt aan Nederlandse ondernemingen die de voorgaande drie jaar minimaal 20% in omzet zijn gegroeid en die het laatste jaar winstgevend afsluiten. De landelijke winnaar wordt bekend gemaakt op 11 december 2018.

De afgelopen drie jaar is Only for Men enorm gegroeid. Zo zijn er vijf nieuwe winkels in Woerden, Nieuwegein, Voorburg, Lelystad en Reusel en ook nog een aparte jeansstore genaamd ‘The Bakery’ geopend. In september is de nieuwste vestiging geopend in Leidsche Rijn. In totaal zijn er nu 15 winkels en een webshop.Daarnaast worden bestaande winkels vernieuwd er is er geïnvesteerd in nieuwe winkels, e-commerce, personeel en overige innovaties. Dit heeft tot 75% omzetgroei geleid in de afgelopen drie jaar, meldt Only for Men. Momenteel werken er 165 fulltimers.

Deze week: retailevent Lightspeed Connect

Op woensdag 24 oktober vindt het omnichannel evenement Ligthspeed Connect plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens dit evenement worden bezoekers op de hoogte gebracht van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en retail.

Er staat een aantal interessante sprekers op het programma, zoals Kitty Koelemeijer (hoogleraar Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit), Jorij Abraham (managing director Ecommerce Foundation), Marjolein Mesman (mede-eigenaar consultancybedrijf CUBE retail) en Menno van Meurs (oprichter van Tenue de Nîmes). De organisatie is in handen van Lightspeed, leverancier van kassa- en webwinkelsoftware.

Burberry’s B Series elke maand 24 uur lang te koop

Kledingmerk Burberry biedt zijn vernieuwde label B Serie elke maand 24 uur lang te koop aan via kanalen als WeChat en Instagram. Als het etmaal voorbij is, stopt de verkoop, zo meldt Twinkle.

De nieuwe capsulecollectie B Serie werd gelanceerd op 17 september 2018 en is ontworpen door Riccardo Tisci, de nieuwe creatief directeur van het label. Op de items prijkt het nieuwe monogram van Thomas Burberry. De eerste 24-uurs verkoop was op 17 oktober, de volgende vindt in november 2018 plaats. Burberry verkoopt de collectie ook via berichten-apps Line en Kakako, diensten die populair zijn in respectievelijk Japan en Zuid-Korea.