TOP

Dstrezzed opent winkel op Ibiza [interview] *

Het Nederlandse mannenmodemerk Dstrezzed timmert hard aan de weg om internationale bekendheid te krijgen. Na een eerste winkel in Antwerpen opende het label deze maand een winkel op Ibiza.

Textilia sprak met Kay Zwijsen, brand manager van Dstrezzed.

Gefeliciteerd met jullie tweede winkel! Waarom hebben jullie gekozen voor Ibiza?
“Onze Spaanse distributeur was zeer onder de indruk van onze winkel in Antwerpen. Naast distributeur van onder meer ons merk, is dat bedrijf ook een middelgrote retailer met 23 winkels over heel Spanje. Gezien de groei met Dstrezzed wilde hij graag een concept store neerzetten om de look en feel van ons merk te kunnen presenteren. Op Ibiza kreeg hij de kans om dit karakteristieke pand te bemachtigen, dus werd de deal snel beklonken. Gezien de enorme aantrekkingskracht en populariteit van Ibiza creëren we ook hier de mogelijkheid om onze collecties aan een groot internationaal publiek te tonen.”

Antwerpen, Ibiza, wanneer is Nederland aan de beurt?
“Als het aan ons ligt gaat dit op zeer korte termijn gebeuren. Dit staat nog op de planning voor dit jaar, momenteel zijn wij op zoek naar een geschikte locatie.”

KL dstrezzed_ibiza2

Het interieur van de nieuwe winkel op Ibiza

Hoe gaat het verder met Dstrezzed?
“Het gaat op dit moment zeer goed. Ondanks de druk die is ontstaan op de markt de afgelopen jaren hebben we toch een manier gevonden om een succesvolle samenwerking op te bouwen met onze partners. Met het afsluiten van de AW16 sales campagne – waarmee we een groei van 67% hebben bereikt – hebben we wederom een fantastische stap gezet om van Dstrezzed een vaste waarde te maken in het midden-hoog casual/menswear-segment. Daarnaast zullen wij in steeds meer landen te zien zijn. Op dit moment zijn we actief in zestien verschillende landen, waarvan enkele uiteraard nog pril zijn. Het aantal verkooppunten van Dstrezzed ligt op ongeveer 1.100 internationaal.”

Op wat voor type man focussen jullie je?
“De huidige tijd leent zich er niet meer voor om doelgroepen in een hokje te plaatsen. Wij focussen ons op de hedendaagse man die de perfecte balans kent tussen ‘casual cool en dapper chic’. Dat is ook precies de herkenbare stijl die wij hebben gecreëerd en waarmee wij ons onderscheiden van andere mannenmodemerken. Om dit te versterken, hebben we recent onze tweede editie van het Dstrezzed Lifestyle Magazine uitgebracht. Hiermee communiceren we als lifestylemerk door de ‘mannenwereld’ te laten zien vanuit onze visie. Ook maken wij een hoogwaardig product voor een acceptabele prijs. Daarnaast bieden wij onze partners voortreffelijke voorwaarden door onze hoge marge en diverse andere mogelijkheden om de partnership te intensiveren.”

Magasin Dstrezzed, Bisbe Torres 4, 07800 Ibiza