TOP

DStrezzed lanceert duurzame denimcollectie, goede cijfers voor Havaianas en Uggs en Harvey Nichols stapt in tweedehands

Het thuiswerken heeft goede cijfers opgeleverd voor Uggs en Havaianas. Verder gaat de Britse luxewarehuisketen Harvey Nichols tweedehands designkleding verkopen en start Dstrezzed met een duurzame denimlijn. Dit lees je in het nieuwsoverzicht van 12 augustus.

Havaianas boekt plus in tweede kwartaal

Havaianas heeft in het tweede kwartaal van 2021 een netto omzet gedraaid van iets meer dan honderd miljoen dollar. Dat is 63 procent meer dan hetzelfde kwartaal vorig jaar, meldt Alpargartas, het moederbedrijf van het Braziliaanse slippermerk, in een persbericht. “We zien nog steeds een sterke wereldwijde vraag naar het merk”, aldus Beto Funari, de CEO van Alpargatas. “Dat ligt in lijn met de huidige casual mode waarbij consumenten op zoek zijn naar comfort.” De online verkoop bereikte een omzet van 42,7 miljoen dollar in het tweede kwartaal, drie keer hoger dan in dezelfde periode vorig jaar, goed voor 20 procent van de totale omzet en 38 procoent van de internationale omzet. Het totale operationele resultaat komt het eerste halfjaar van 2021 uit op 123 miljoen dollar.

Harvey Nichols stapt in de tweedehandsmarkt

De Britse luxewarenhuisketen Harvey Nichols gaat in samenwerking met online reseller Reflaunt tweedehandskleding verkopen in de fysieke winkels en online, schrijft Harper’s Bazaar. Klanten kunnen vanaf 26 augustus hun designerstukken afgeven in de winkel of laten ophalen, waarna Reflaunt vervolgens het hele proces voor haar rekening neemt, van prijsstelling tot het uploaden van beeldmateriaal. Klanten ontvangen 80 procent van de verkoopprijs op hun bankrekening of een nog hoger percentage wanneer ze kiezen voor Harvey Nichols-vouchers. De warenhuisketen gaat met dit initiatief retailers als Selfridges en My Theresa achterna, die al eerder in de designer pre-owned stapten.

DStrezzed lanceert duurzame denimcollectie

Voor de komende wintercollectie lanceert Dstrezzed een duurzame denimlijn, geproduceerd door de Italiaanse fabrikant Candiani. “Als ‘modern gent’ zijn we ons bewust van de toekomst, daarom proberen we onze jeans, waar mogelijk, milieuvriendelijk te maken door onze stofkeuze en het gebruik van water en chemicaliën te beperken”, aldus CEO Eric Aarden in het persbericht. Om de nieuwe lijn onder de aandacht te brengen, organiseert het merk dit najaar events bij de eigen winkels en de zelfstandige winkels die het mannemodemerk verkopen.

Lees ook: CEO Eric Aarden: ‘ik heb geleerd om dstrezzed te blijven’

Goede cijfers voor moederbedrijf Uggs

Deckers Brands kijkt terug op een succesvol eerste kwartaal van het financiële boekjaar 2022, dat van april tot en met juni 2021 liep. Het fiscale jaar wordt afgesloten op 31 maart 2022. De netto-omzet steeg met 78,2 procent naar 504,7 miljoen dollar, tegen 283,2 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder, meldt Schoenvisie. Alle merken van het Amerikaanse schoenenbedrijf droegen bij aan de groei. Het gaat om Ugg (+70,8 procent), Hoka (+95,5 procent), Teva (+65,9 procent) en Sanuk (+13,7 procent). Dat Ugg nog steeds goed scoort, komt niet als een verrassing: het merk beleefde in 2020 al een revival dankzij de geëxplodeerde vraag aan comfortabele schoenen en pantoffels voor thuiswerkers.

Credit beeld: Dstrezzed