TOP

DNA breidt uit in Scandinavië, Canada en USA

Vlak voor de start van het AW10 seizoen sloot het luxe leerlabel DNA al een overeenkomst voor de distributie van het label in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Nu expandeert DNA ook in Scandinavië, de Verenigde Staten en Canada.

Eigenlijk stond Noord-Amerika pas in de toekomst op de planning, maar DNA werd benaderd door een goede Amerikaanse distributeur. “Normaal kijk je eerst naar de landen om je heen, maar via het eigen distributienetwerk vonden we Nobis Inc., een sterke partner”, zegt Vincent Degenaar van DNA. “Als zo’n kans zich voordoet, dan pakken we die.”

Op dit moment staat DNA op de Project in Las Vegas. Op deze Amerikaanse modebeurs zal de totale DNA AW10 collectie worden getoond. Na de beurs zal de collectie via Nobis Inc. nog te zien zijn in de showrooms in New York en Toronto. Binnen dit partnership voor de Verenigde Staten en Canada worden tevens de labels Alp ‘n Rock, Armand Basi, Nobis en Parajumpers vertegenwoordigd. 

Het Duitse Adventure Modeagentur vertegenwoordigt naast DNA ook de collecties van onder andere Moschino, Valentino, Philosophy, Plein Sud, Roberto Cavalli, Refrigiwear, See by Chloe en 0039 Italy. Volgens DNA zal de samenwerking met Adventure Modeagentur het aandeel van het label op de Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse markt kunnen vergroten.

Voor de distributie in Scandinavië sloot het label onlangs een overeenkomst met Thomas Kvist Trading AB, importeur van onder andere Belstaff. “In Scandinavië legt men de nadruk op kwaliteit en laat het straatbeeld veel luxe leer zien. Een markt bij uitstek voor het Nederlandse modemerk”, aldus Degenaar.