TOP

DFG voegt nieuw jeanslabel Four˚ 52˚ toe

De Amsterdamse Demiville Fashion Group (DFG) breidt uit met het nieuwe mannenjeansmerk Four˚ 52˚.

Four˚ 52˚ komt uit de koker van de Demiville Fashion Group (DFG) – importeur van onder meer Met Jeans – en is ontworpen in samenwerking met de Italiaan Marco David, die al langer actief is in de internationale jeansmarkt. De collectie richt zich volledig op mannen, naar aanleiding van veel vraag naar vernieuwende jeans voor deze doelgroep. Volgens het modebedrijf is de nieuwe aanwinst niet fashion forward, maar ‘non basic’.

Drie modellen

Per seizoen brengt Four˚ 52˚ drie modellen, in twee verschillende wassingen uitgevoerd in blue indigo, grijs- en black denim. De prijsklasse ligt tussen de 149,95 en 169,95 (winkelverkoop). Verder valt de collectie op door tweekleurige stiksels en gekleurde rivets en knopen. De keuze voor de naam is nauwgezet uitgedacht: het is een verwijzing naar Amsterdam als jeansstad. Four˚ 52˚ staat voor de positie van Amsterdam op de wereldkaart, 4 graden Westerlengte en 52 graden Noorderbreedte.