TOP

Deze mannenmodemerken zijn nieuw op Modefabriek

Door de coronapandemie heeft de modebranche de fysieke editie van Modefabriek 2,5 jaar moeten missen, maar niets lijkt het event nog in de weg te staan. Op zondag 10 en maandag 11 juli 2022 komen merken en retailers weer samen voor de presentatie van de zomercollecties van 2023. En natuurlijk zitten daar nieuwe en terugkerende mannenmodemerken bij.

Foto: Dockers

De laatste live editie van Modefabriek vond plaats in januari 2020, daarna volgde een periode van hoop en vrees. Maar de coronapandemie gooide herhaaldelijk roet in het eten. Nu zijn de vooruitzichten uiterst zonnig en kijkt de modebranche reikhalzend uit naar de komende editie. Merken zijn klaarblijkelijk blij dat ze hun collecties weer op een fysieke beurs in Nederland kunnen presenteren: in april hadden meer dan 250 merken al een stand geboekt voor de zomereditie. Volgens de organisatie is een dergelijk aantal drie maanden voor de beurs een record. Inmiddels staat de teller op 360 deelnemende merken. Daar zitten weer veel bekende namen tussen, maar ook genoeg nieuwkomers, plus terugkomers die een tijdje niet op Modefabriek aanwezig zijn geweest. De komende weken lichten we elke week een aantal nieuwe exposanten uit, deze week te beginnen met de eerste lichting in de categorie mannenmode.

Dockers
Dockers

Dockers

Het merk Dockers is al 35 jaar een van de autoriteiten op het gebied van chinobroeken. Deze Amerikaanse klassieker, voor het eerst geïntroduceerd in 1986 in San Francisco, heeft altijd centraal gestaan ​​in de casual beweging en biedt mannen kwaliteitsproducten voor elke gelegenheid. Nog steeds is Dockers Amerika’s favoriet. Het assortiment biedt een breed scala aan kleding in comfortabele kwaliteit en veelzijdige stijl. Daarbij denkt het merk aan het milieu met Dockers WaterLess, een proces dat tot 73% van het water bespaart dat tijdens de productie wordt gebruikt. Dockers is een divisie van Levi Strauss & Co. en verkrijgbaar in 60 landen.

Ecoalf
Ecoalf

Ecoalf

Het duurzame merk Ecoalf heeft een totale kleding-, schoenen- en accessoirescollectie voor mannen, vrouwen en kinderen. Doel van het merk is de mode-industrie opruimen door enkele van de grootste problemen aan te pakken, namelijk de overmatige consumptie van natuurlijke hulpbronnen en afvalproductie. Het label – opgericht in 2009 – heeft als doel de hulpbronnenkringloop te sluiten door het gebruik van innovatieve technologieën en de productie van kledingstukken die volledig zijn gemaakt van gerecyclede materialen. Ze werken onder meer samen met de visserij om de oceaan te ontdoen van afval en dit vervolgens om te zetten in nieuwe materialen. Ecoalf kreeg als eerste modebedrijf uit Spanje een certificaat als B Corporation, dat aangeeft dat het bedrijf voldoet aan de hoogste standaard van geverifieerde sociale en milieuprestaties, openbare transparantie en wettelijke aansprakelijkheid om een ​​evenwicht te vinden tussen winst en het doel waarvoor het bedrijf is gebouwd.

Pepe Jeans
Pepe Jeans

Pepe Jeans

Pepe Jeans is opgericht in 1973 en heeft als een van de denimpioniers consequent gelijke tred gehouden met de trends in de modebranche. Het label profileert zich als iconisch merk dat synoniem staat voor denim en grenzeloze creativiteit. Pepe Jeans London geeft je de basis om zelfvertrouwen, uniciteit en authenticiteit uit te stralen. Het merk werd opgericht door de gebroeders Shah, die kleding verkochten in stalletjes op de Portobello Road Market.

Camouflage AR&J
Camouflage AR&J

Camouflage AR&J

Camouflage AR&J is in 2006 opgericht door de broers Rocco en Gianluca Terra die de passie voor mooie denims met de paplepel werd ingegoten. De handgemaakte denims zijn er in ‘slechts’ twee modellen: de Rocco en de Best Five, elk met hun eigen specifieke commerciële identiteit. De prijs/kwaliteit verhouding is volgens het merk zelf ‘ongekend’ in dit segment met prijzen tussen €199,- en €249,-, een marge 2.8 en direct en altijd uit de in Nederland gevestigde NOS-voorraad leverbaar, naast een groot aanbod in seasonals.

SUN68
SUN68

SUN68

SUN68 is een onconventioneel Italiaans merk voor vrijetijdskleding, opgericht in 2005 en herkenbaar aan het logo met het driehoekje en kruisje. De collectie is casual en sportief, de ontwerpen van zowel de kleding als de sneakers zijn uitgewerkt met aandacht voor details. Her merk omschrijft zichzelf als de perfecte balans tussen modern Italiaans design, fabricage en nette detaillering. Wat ooit begon als klein bedrijf met één product is in de loop der jaren uitgegroeid tot een productie van bijna twee miljoen stuks per stuk per jaar. De collecties worden gedistribueerd in Italië en Europa naar meer dan 2100 multibrand-winkels.

Gaastra

Gaastra

Gaastra belooft op Modefabriek naast de vertrouwde kwaliteiten, duurzame certificeringen en technische en nautische details, voor de zomercollectie van 2023 flink wat vernieuwing door te voeren. Waar het merk voorheen werkte met drie verschillende thema’s (sport, sailmaker en resort), zijn de collecties nu hybride. Items die normaal onder ‘sport’ zouden vallen, zijn nu ook in de klassieke kleuren van ‘sailmaker’ te vinden en vice versa. De collectie is hiermee allesomvattend en nog makkelijker te combineren. De vernieuwing is tevens terug te vinden in het ‘fun lifestyle’ segment. Binnen dit segment vind je felle neon-pastel kleuren, vernieuwde logo’s en uitgesproken stijlen. Gaastra heeft deze collectie ontwikkeld voor zowel heren als dames.

Gardeur Baxter
Gardeur Jasper
Gardeur Batu

Gardeur

Broekenspecialist Gardeur maakt in Mönchengladbach sinds 1920 vrouwen- en mannenbroeken, maar ook vrouwenrokken. Het merk streeft ernaar klanten producten met een perfecte pasvorm aan te bieden met aandacht voor detail en voor het product zelf. De productspecialist, met zo’n 2.700 klanten wereldwijd, presenteert zijn nieuwe zomercollectie op Modefabriek. Nederland is voor Gardeur de belangrijkste markt en om die reden keren ze graag terug naar de beurs de komende editie.