TOP

Denoism wint Vedis retailprijs voor innovatief winkelconcept

Denimstore Denoism is verkozen tot het meest innoverende en relevante retailconcept van 2016.

De Rotterdamse denimwinkel Denoism is tijdens de eindejaarsbijeenkomst van het Vedis Retail Platform gekroond tot winnaar van de New Retail Champion Award 2016. Van de ruim honderdtwintig aanwezige retaildeskundigen kreeg Denoism 34 procent van alle stemmen. Dit meldt Vedis Retail Platform in een persbericht.

Marco Ouwerkerk en Niek Logger van Denoism kregen de award uitgereikt door Peter Verveen, de voorzitter van het retailplatform van Vedis. Ook hebben ze een digital ideation-workshop van Capgemini gekregen, een strippenkaart ter waarde van €5.000 van retailadviesbureau Crossmarkts en een Toshiba-laptop.

Vier kandidaten 

In totaal waren er vier retailconcepten genomineerd: Hurkmans (autoboetiek voor vrouwen) en Linja Shoes (hoge hakken die lekker zitten) kregen beide 30 procent van de stemmen. Cups & Leafs (Oosterse thee) eindigde als vierde met 6 procent van de stemmen.

De kandidaten waren door een vakjury geselecteerd uit 30 retailers. Er is gekeken of het concept vernieuwend en onderscheidend is in de markbeweging, relevant en actueel, passie voor ondernemerschap en ‘here to stay’.

Concept Denoism 

Het concept van Denoism komt van Marco Ouwerkerk, eigenaar van Hans Boodt Mannequins, en Niek Logger, afkomstig van de Jean School. Hun missie: dé ideale hangplek voor mannen bieden. Met ‘alles wat een gast van nu graag wil hebben zonder dat hij wist dat hij het nodig had.’

Eind oktober lanceerde Denoism nog een eigen model jeans, die wordt geproduceerd in Rotterdam.

De vakjury bestond onder andere uit Harry Bijl, manager Inspiratie & Innovatie bij INretail.