TOP

Denimcollectie C&A scoort beter dan verwacht

De nieuwe collectie The Denim van C&A zorgt voor hogere omzetcijfers dan verwacht, zo meldt het modebedrijf in een persbericht.

De in mei 2015 aangekondigde nieuwe pasvormen voor de herfst/winter denimcollectie voor vrouwen, pakken positief uit voor C&A. Tot op heden is de totale omzet van van deze collectie toegenomen met 17,4 procent ten opzichte van 2014. De totale omzet van de hele volwassen denimcollectie is 7,8 procent in vergelijking met vorig jaar. 

 

De tussentijdse resultaten laten zien dat de totale omzet van volwassen denim 8,7 procent hoger is dan C&A eerder voorspelde, waarbij de vrouwendenim 9,1 procent hoger ligt dan verwacht en de mannen 8,3 procent. 

 

Lichaamsvormen 

 

The Denim, de nieuwe collectie van C&A, richt zich op de diverse lichaamsvormen van vrouwen. Hiervoor werkt de moderetailer samen met de internationale pasvormspecialist Alvanon. Op basis van een uitgebreid onderzoek naar de lichaamsvormen van vrouwen, zijn twee nieuwe pasvormen ontwikkeld voor vrouwen: Fit 1 voor een licht gevormd silhouet en Fit 2 voor vrouwen met een rechter lichaam. Voor de juiste fit is gebruik gemaakt van speciale materialen, taillebanden, cuts en finishes.

 

Helen Walczak, hoofd strategische designprojecten en een van de belangrijkste leider van het C&A Fit Certification project, zegt blij te zijn met deze tussentijdse resultaten. “Die rechtvaardigen onze professionele en financiële investeringen.” Ook voor de mannen- en kinderafdeling wordt de nieuwe fit verbeterd op deze manier. Dat staat gepland voor komend jaar.