TOP

Denham breidt uit met shop-in-shops

Jeansmerk Denham heeft onlangs een shop-in-shop geopend bij LokalHeroz in Rotterdam. Het is niet de eerste, maar wel de grootste shop-in-shop van het merk in Nederland. Denhams brand director Ad de Hond licht de plannen met het shopconcept toe.

Wat houdt jullie nieuwe shop-in-shop concept in? Ad de Hond: “Het is een evolutie van wat er al was en uitgebreid met nieuwe elementen om vollediger en flexibeler te kunnen zijn. Het concept bestaat uit een menu van elementen zodat het toepasbaar is in verschillende soorten winkels, van department store tot independent retailer. Denham is een modernistisch merk met als motto ‘worship tradition, destroy convention’ en dat uit zich niet alleen in de kleding, maar ook in de presentatie. De scharen in de wand zijn bijvoorbeeld gebaseerd op originele scharen, omgeturnd tot een displayhaak, die zowel functioneel als esthetisch past bij het merk. Het concept is zo gemaakt dat het product ‘king’ is: de kleur is wit, waardoor de kleding er duidelijk uitspringt.”

Waar hebben jullie tot nu toe shop-in-shops? “Dit najaar is Denham begonnen met de plaatsing van shop-in-shops en wandpresentaties in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast zijn we actief bezig in Japan. We hebben al twee seizoenen shop-in-shops in een aantal filialen van de Bijenkorf en zijn zojuist geopend met een prachtige shop-in-shop in Hankyu, Ginza Tokyo in Japan.”

Is LokalHeroz in Rotterdam de eerste zelfstandige retailer met een shop-in-shop? “Nee, maar we hebben daar momenteel wél de grootste shop-in-shop in Nederland. Het geeft Denham en de retailer de mogelijkheid om de collectie als een totaalbeeld te tonen.”

Gaan er meer shops bij zelfstandigen volgen? “Absoluut. Presentatie is voor Denham erg belangrijk en een goed middel om het merk te onderscheiden.”

Aan welke ‘eisen’ moet een winkelier doen? “In principe kijken we uiteraard samen met de klant wat de mogelijkheden zijn en of zijn/haar winkel er klaar voor is. We vinden het prettig om in winkels te zijn die onze passie voor presentatie en kwaliteit delen. Een shop-in-shop is geen korte termijn relatie, dus is het wel belangrijk om een goede partnership te hebben.”

Wat is jullie doelstelling met de shop-in-shops? “Het doel is om het merk Denham zo goed mogelijk aan de consument te presenteren en een relatie aan te gaan met de consument. Daarnaast is het zaak de retailer te helpen met het stimuleren van de doorverkoop en continuïteit te waarborgen.”