TOP

De terugkeer van Promiss als opvolger van Superstar

Het vorig jaar failliet verklaarde Promiss keert verrassend genoeg terug in de Nederlandse winkelstraat als opvolger van Superstar. Het merk wordt met een rebranding opnieuw op de markt gezet.

Het vrouwenmodemerk Promiss keert terug in de winkelstraat. Dat meldt Retailnews. En dat is een verrassing, want alle 60 winkels werden na het faillissement van het moederbedrijf in 2015, waartoe ook Miss Etam behoorde, gesloten. Alleen Miss Etam zou als formule blijven bestaan. Nu komt het merk terug met eigen winkels.

Door de fusie tussen R&S Retail, dat vorig jaar Miss Etam en Promiss overnam, en het Belgische FNG, dat onder meer Superstar kocht, behoren zowel Promiss als Superstar tot hetzelfde concern. Beide merken zouden uit het straatbeeld verdwijnen. Superstar zou vervangen worden door twee nieuwe ketens; Friday en een concept waarvan de naam nog onbekend was. Dat blijkt dus Promiss te zijn.

Promiss wil nu terugkomen met vijftig verkooppunten. De flagshipstore is vrijdag 15 juli 2016 in Hoofddorp geopend. De winkel is volgens de eigenaar niet te vergelijken met het merk dat vorig jaar failliet werd verklaard.

Rebranding

Als ontwerper is Yana Gorbacheva samen met haar team verantwoordelijk voor de rebranding. Er is een nieuw logo en op Facebook is het merk vandaag opnieuw geïntroduceerd: “Introducing Promiss. A brand based upon character, because we believe character is the essence of style. #showcharacter.”

Het vrouwenmodemerk richt zich op vrouwen van boven de veertig, door een hoge kwaliteit te combineren met een toegankelijke prijs en goede service. Naast kleding worden er ook accessoires en een home-collectie verkocht.  

Faillissement

Promiss werd vorig jaar april failliet verklaard. Alle 60 winkels werden destijds gesloten en het personeel ontslagen. De merknaam bleef wel in handen van de eigenaar R&S Retail voor de webshop en shop-in-shopconcepten.