TOP

De sportbranche: never a dull moment

Nieuwe merken melden zich. Bestaande merken kiezen nieuwe distributeurs. Medewerkers wisselen van baan. Het is 'never a dull moment' in de sportbranche. Een overzicht van de laatste verschuivingen.

Perry Laukens naar Premium Inc.

Premium Inc. heeft Perry Laukens aangesteld als Brand Marketing Manager. In deze nieuwe functie wordt hij verantwoordelijk voor alle nationale en internationale marketingactiviteiten van de luxury sport lifestyle merken van Premium Inc. waaronder Cruyff Classics, Cruyff Sports, Goliath, McGregor footwear en Robey. Perry Laukens heeft de afgelopen negen jaar in verschillende functies bij Puma gewerkt. De laatste 4,5 jaar was hij als Marketing Manager verantwoordelijk voor alle marketing communicatie activiteiten van Puma in de Benelux.

 

USG en Le Coq Sportif

Unlimited Sports Group (USG) gaat de collectie van Le Coq Sportif in Scandinavië, Finland en Oostenrijk op de markt brengen. Beide partijen hebben hiertoe onlangs een langdurige licentieovereenkomst getekend. USG is al enkele jaren met succes verantwoordelijk voor de verkoop van het merk in de Benelux en Duitsland. De keuze voor het Nederlandse bedrijf was dus wat Le Coq Sportif betreft een logische. “Unlimited Sports Group kent het DNA van ons merk. We zijn ervan overtuigd dat USG het succes in de Benelux en Duitsland kan herhalen voor de nieuwe markten”, zegt Frederic Bazin, Commercial Director van Le Coq Sportif International. Ook Jos Gillebaard, CEO van Unlimited Sports Group heeft er alle vertrouwen in. “Met dit nieuwe contract hebben we een relatie van bijna twintig jaar met Le Coq Sportif. We zijn blij met dit bedrijf te kunnen samenwerken aan een kwalitatieve expansie van het merk in Europa.”

 

Heiko Brunner naar Odlo

Heiko Brunner (44) start op 1 april 2011 als marketingdirecteur bij de Odlo Sports Group in Hünenberg (Zwitserland). Met de Duitser haalt Odlo een conceptioneel sterke marketingspecialist met een grote knowhow in de sportbranche in huis. Brunner krijgt de verantwoordelijkheid over de afdelingen productmanagement & design, marketing & communication services, sports marketing & events en public relations. Heiko Brunner werkte sinds 2005 voor Nike Zwitserland waar hij als marketingdirecteur lid was van de directie. Eerder was hij negen jaar lang werkzaam in managementposities bij Unilever in Groot-Brittannië en Zwitserland.

 

Twothirds en Street Style

Street fashion merk Twothirds heeft de handen ineen geslagen met Street Style B.V. Het Rotterdamse bedrijf gaat de surf-geïnspireerde collectie van Twothirds in de Benelux op de markt brengen. “We zijn blij te gaan samenwerken met een goed gestructureerde distributeur als Street Style B.V. en we kijken vooruit naar een zonnige toekomst in de Benelux”, zegt Jan Groenendijk, Brand Manager van Twothirds. “Wij hebben voor Street Style B.V. gekozen omdat ze zich hebben bewezen met andere merken en vanwege hun de bedrijfsfilosofie, straight-forward zakelijke benadering en grote netwerk.”