TOP

De sport in het kort

Nieuwe gezichten, nieuwe merken, uitstekende jaarcijfers en innovatieve producten. In deze 'De sport in het kort' vier merken met elk hun eigen nieuws.

Inside Brands

Inside Brands meldde enige tijd geleden al dat het merkenpakket is uitbreid met een aantal nieuwe merken, waaronder de voetbalmerken Sells en Mitre. Het bedrijf heeft nu ook een nieuwe medewerker aangenomen om zich bezig te gaan houden met de sales hiervan. Het gaat om Robert Koppelman, die de collega wordt van Freddy van Veggel. Robert Koppelman is twintig jaar lang ondernemer geweest, onder meer als eigenaar van Sport2000 Haaksbergen. Hij gaat als agent in Noordoost Nederland fungeren voor zowel Sells als Mitre. Inside Brands gaat zich in eerste instantie richten op de voetballen van Mitre. Samen met Sells, als specialist in keeperhandschoenen en -kleding, zorgt dit ervoor dat Inside Brands zich verder zal profileren als specialist op voetbalgebied.

 

Geox

Wie weet er nu beter wat goede wielerkleding is dan wielrenners zelf? Met deze gedachte in het achterhoofd heeft Geox de wielrenners van het Team Geox, onder wie Denis Menchov en Carlos Sastre, gestrikt als testpersonen voor de nieuwe kleding en schoenen van het merk. Geox wil graag nieuwe technologieën ontwikkelen die bijdragen aan het welzijn en de prestatie van de wielrenners. Mario Moretti Polegato, president en oprichter van Geox, zegt hierover: “Miljoenen mensen over de hele wereld doen aan wielrennen. Ik denk dat wij een innovatief merk zijn dat een bijdrage kan leveren aan deze sport.”

 

Sportube

Met de lage prijzen van vliegtickets kiezen steeds meer wintersporters ervoor om de skivakantie met het vliegtuig te doen en de auto thuis te laten. Probleem daarbij kan het vervoer van de ski’s zijn: vliegmaatschappijen willen ze wel vervoeren, maar wijzen elke verantwoordelijkheid als het gaat om beschadiging vaak van de hand. Sportube biedt een oplossing: de ski’s zijn stevig verpakt in een hard shell casing, waardoor ze gemakkelijk handelbaar en goed beschermd mee het vliegtuig in kunnen. De Sportube boxen zijn licht van gewicht, goed afsluitbaar en voorzien van wieltjes. De hard shell koffer is er voor onder andere ski’s en snowboards en ze zijn er in verschillende formaten. Sportube wordt in Nederland geïmporteerd door de firma Matterhorn.

 

Puma

Puma kan met tevredenheid terugkijken op het jaar 2010. Het merk heeft vorig jaar een recordomzet behaald en kwam uit op een omzet van 2,71 miljard dollar. Dit betekent een plus van bijna elf procent ten opzichte van 2009. De goede cijfers zijn onder meer te danken aan het WK Voetbal.