TOP

Dante6 komt met activewear, Louis Vuitton verhoogt prijzen en MKB-Nederland wil meer tijd voor aflossen belastingschuld

Dante6 lanceert een athleisurecollectie en Only komt met schoenen. Verder: Louis Vuitton verhoogt de prijzen, een nieuw gezicht bij Via Vai en MKB-Nederland-voorzitter Jacco Vonhof pleit voor een ruimere aflossingstermijn voor de belastingschuld van ondernemers. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van donderdag 17 februari.

Foto: Dante6

Jacco Vonhof (MKB-Nederland): ‘Geef ondernemers twintig jaar voor aflossen belastingschuld’

Geef ondernemers tenminste twintig jaar tijd om hun belastingschuld af te betalen, in plaats van vijf. Daartoe roept Jacco Vonhof, de voorzitter van MKB Nederland, het kabinet op in een blog op De Ondernemer. Nu de samenleving heropent, moet er volgens hem naar oplossingen voor de financiële problemen van getroffen ondernemers worden gekeken. Want ook zonder beperkende maatregelen is hij nog niet gerust op een goede afloop. “Vele duizenden ondernemers gaan gebukt onder een schuldenlast die optelt tot maar liefst 40 miljard euro, waarvan de helft bij de Belastingdienst. En ze hebben in twee jaar samen 10 miljard aan eigen vermogen in rook zien opgaan. Zonder oplossing vrees ik dat velen alsnog kapot gaan.” Vonhof pleit ook voor een stoppersregeling voor ondernemers, die wel willen stoppen maar dat financieel niet kunnen, en voor balanssteun om te kunnen blijven investeren in het bedrijf.

Dante6 lanceert athleisurecollectie

Dante6 lanceert een athleisurecollectie, Dante6 Decode, die het label in een aankondiging omschrijft als de ‘perfecte mix tussen high-fashion en sportkleding’. “Een samensmelting van comfort, sporttechnische materialen en stijlvolle details”, aldus oprichter en creatief directeur Evelyne Brekelmans. Brekelmans begon haar modecarrière in de active- en sportswear en vertaalde die ervaringen naar de Decode-collectie. “Activewear is onderdeel geworden van onze dagelijkse kledingstijl. Het voelde geweldig om terug te zijn waar ik als ontwerper ooit begon.” De lijn bestaat uit sweatsuits, leggings, een metallic foil jasje met bijpassende tops en caps. De prijzen beginnen bij 39 euro en lopen door tot en met 169 euro. De collectie is inmiddels voor de wholesale in te kopen en is vanaf augustus 2022 verkrijgbaar in de winkel.

Louis Vuitton verhoogt prijzen

Louis Vuitton heeft de prijzen van zijn tassen, accessoires en parfums deze week wereldwijd verhoogd als gevolg van de stijgende productie- en transportkosten en de inflatie. Dat meldt een woordvoerder van het Franse modehuis, dat onderdeel is van LVMH, aan persbureau Reuters. Louis Vuitton is daarmee is een van de eersten binnen het luxesegment die deze stap zet. Tassenblog Pursebop becijfert dat het om een prijsstijging tussen de 4 en 15 tot 18 procent gaat, afhankelijk van het product. Het bedrijf deelt zelf geen exacte percentages of bedragen.

Via Vai stelt nieuwe sales- en exportmanager aan

Een nieuw gezicht bij Via Vai. Sinds 1 februari 2022 versterkt Vanessa Noordhoff het team van het Nederlandse vrouwenschoenenmerk als nieuwe sales- en exportmanager. In die rol zal ze de bestaande retailaccounts onder haar hoede nemen en zich focussen op internationale groei, onder meer in de Benelux en Scandinavië. Dat meldt Schoenvisie. Noordhoff is geen onbekende in de branche; het afgelopen jaar werkte ze als international salesmanager bij modelabel Josh V en daarvoor ruim tien jaar als international salesmanager en key accountmanager bij schoenenmerk Bronx.

Rentree voor schoenencollectie Only

Ook Only (Bestseller) verbreedt zijn aanbod met de herlancering van Only Shoes. Het merk gaat vier collecties per jaar brengen: twee ‘main’ collecties en twee zogenaamde ‘booster’ collecties, waarvoor populaire stijlen gedurende het verkoopseizoen in een nieuw jasje worden gestoken. Afhankelijk van het seizoen bevat de collectie onder meer pumps, sandalen, ballerina’s, sneakers, hiking- en Chelsea boots. Het grootste deel is gemaakt van PU. Waar mogelijk wordt gekozen voor gerecyclede materialen. De prijzen gaan van 24,99 euro voor sandalen en 29,99 voor sneakers door tot 69,99 euro voor hoge laarzen. De collectie is ook voor de wholesale in te kopen. Retailers hebben toegang tot het b2b-platform en een never out of stock-programma.