TOP

Crossfit: de oplossing voor Reebok?

Reebok wil Europa gaan veroveren door zich te gaan richten op de fitnessmarkt. De samenwerking met kracht- en conditieprogramma 'Crossfit' is onderdeel van het nieuwe strategieplan van het sportmerk.

Karin Ley, de Brand Director van Reebok, heeft opdracht gekregen om vanuit het Adidas-Reebok hoofdkantoor in Amsterdam, Reebok weer terug te brengen naar de Europese sportmerken top-3. In een interview met ‘Het Parool’ vertelt zij dat Reebok de pijlers gaat richten op vrouwen, mannelijke sporters en vrijetijdskleding: “De opkomst van fitness-lifestyle gaat gewoon door, mensen besparen daar niet op”, aldus Karin Ley.

Crossfit?

Met een open vizier richting fitness en training is Reebok de samenwerking aangegaan met het kracht- en conditieprogramma Crossfit. Een slimme zet want de groep crossfitters spreidt zich als een olievlek over de hele wereld uit. Crossfitters hangen juist niet in de geijkte machines in de sportschool voor een muur van spiegels. Deze groep sporters traint met beperkte middelen, binnen of buiten, met voornamelijk het eigen lichaamsgewicht.

Schoenen- en kledinglijn

“Iedereen weet dat beweging belangrijk is, maar niemand doet het vrijwillig. We zijn een partnerschip met Crossfit aangegaan om dit een intensief fitnessprogramma is dat mensen verenigd”, aldus Chris Froyo, Fitness Director Reebok. Reebok is inmiddels hoofdsponsor van de ‘International CrossFit Games’, een wedstrijd om de meest getrainde mens in de wereld te vinden, en er zijn tal van Reebok Crossfit sportscholen verrezen. De opvallende samenwerking en sponsoring heeft het Reebok-productieteam genoeg inspiratie gegeven. In 2012 lanceert Reebok een schoenen- en kledinglijn speciaal voor Crossfitters.