TOP

Crisis-slogan en biokatoen van C&A

De slogan 'Verwacht meer van C&A, juist nu' al gehoord? Met dit aangepaste motto speelt het warenhuis prima in op de kredietcrisis. Ook is de crisis voor C&A geen reden om te bezuinigen op biologisch katoen.

“Wij zien in de crisis geen enkele reden om verantwoord ondernemen op een lager pitje te zetten. Wij kunnen groot inkopen, waardoor de prijzen laag blijven”, zegt directielid Edwin Fafié van C&A in het Algemeen Dagblad. C&A zet vanaf volgende week via de winkels en de webshop zwaar in op de verkoop van kleding van biologisch katoen. In Nederland verwacht het bedrijf vierhonderdduizend artikelen te verkopen. “De betaalbaarheid staat voorop. De biologische kleding is bij ons even duur als de andere kleding. Wij willen er vanwege de kwaliteit een A-merk van maken”, aldus Fafié.

Eind 2007 startte C&A met de verkoop van een selectie ‘Bio cotton’. Vanaf het voorjaar van 2008 werd biokatoen verkocht in alle 1200 Europese vestigingen en ging het om 12,5 miljoen artikelen. Omgerekend staat dat voor ongeveer 7500 ton aan verwerkte organische katoen.