TOP

Crisis? Oger verkoopt buitenshuis

In tijden van recessie moet je creatief zijn. Zo gaan de medewerkers van Oger bij de bedrijven langs om pakken te verkopen en zo de dalende omzet op te vangen.

De pakkenverkopers van Oger zijn onlangs al bij de kantoren van KPN langs geweest. Sander Lusink vertelt hierover in het Algemeen Dagblad: “We hebben de personeelsvereniging van KPN gevraagd of we hier onze business konden neerzetten. Als we meer dan tien pakken voor dames en heren kunnen verkopen, komt er een mobiel opmeetteam langs”.  De koper plukt ook de vruchten van mobiele winkel, want de maatpakken worden tegen groothandelsprijzen verkocht. Zo kost een maatpak net geen 500 euro. En bij aankoop van twee pakken wordt 200 euro korting gegeven. Dankzij de nieuwe aanpak ziet Lusink de omzet van het onderdeel Corporate Fashion met 30 procent toenemen. “We zien in de winkels klanten prijsbewuster worden, wat minder omzet betekent. Met dit initiatief creëren we toch een extra markt. Gemiddeld verkopen we op deze manier bij een bedrijf tussen de twintig en dertig pakken.”