TOP

CPH Kids trok 2400 inkopers

De nieuwe kindermodebeurs CPH Kids die februari 2010 voor het eerst plaatsvond en een directe concurrent vormt van Ciff Kids, trok al meteen 2400 inkopers.

In een persbericht geeft de organisatie enkele cijfers weg voor de statistieken. Er waren 72 merken te zien; 2444 inkopers bezochten de beurs, plus nog eens 47 journalisten. In totaal kwamen 2900 mensen een kijkje nemen op de beurs, niet alleen inkopers en pers dus, maar ook andere belangstellenden. Het winkeltje waaraan exposanten hun monstercollecties konden doneren, oefende veel aantrekkingskracht uit op de bezoekers. Dit project voor Haiti, dat vlak voor de beurs tot stand kwam uit een initiatief van enkele deelnemers, bracht 6000 euro op.

Kritisch geluid
Åsa Lundin, Piecemeal laat weten internationale pers te hebben ontmoet uit Spanje, Duitsland, Zweden en Oostenrijk: “We zullen er zeker weer bij zijn volgende editie.”

Een kritisch geluid kwam van de klanten van  Trine Frausing van het merk Sebra: “Klanten klaagden over het feit dat de locatie moeilijk te vinden was en dat ze hun merken  op twee locaties moesten bezoeken. Ik ga ervan uit dat ze eraan zullen wennen.”

Zomereditie augustus 2010
Beursinitiatiefneemster Lone Holm kondigt aan al in augustus, de twee editie van CPH Kids, naar Tap1 te verhuizen. Dat is een grotere ruimte op hetzelfde terrein van de oude Carlsberg brouwerij die ook beter is uitgerust voor grote evenementen.