TOP

Costes opent eerste winkel met vrouwen- én mannenmode

Moderetailer Costes heeft op donderdag 23 februari 2017 in Deventer de eerste gemengde winkel van Costes geopend, waar vrouwen- én mannenmode wordt verkocht.

De nieuwe retailformule van The Sting werd al een tijdje geleden aangekondigd. In eerste instantie wilde het bedrijf een mannenmodeketen lanceren onder de naam Stangata, één van de merken van The Sting. Uiteindelijk is gekozen voor de naam Costes Men, aangezien het concept de mannelijke tegenhanger is van Costes. Costes Men bedient net als Costes een iets oudere doelgroep dan The Sting en wordt neergezet als een lifestylebrand.

Costes 3

De primeur van Costes Men is voor Deventer, waar in het voormalige pand van V&D een combinatiewinkel van Costes Women en Costes Men is geopend. Op 4 maart opent de eerste Costes Men-winkel in Den Bosch, op korte termijn gevolgd door Alkmaar en Eindhoven. In Enschede opent dit voorjaar nog een combinatiewinkel van Costes Women en Costes Men. Later in het jaar volgen meer verkooppunten van Costes Men. Eerder werden al de steden Arnhem, Breda, Nijmegen, Haarlem, Groningen en Tilburg genoemd. De mannencollectie zal in de loop van het jaar ook via de Costes-webshop te koop zijn.

Costes 5

“Een van onze focuspunten de komende tijd is merk-denken. The Sting heeft zulke sterke merken”, vertelde Maurice Dahan, CCO van The Sting, in het najaar van 2016 in een interview met Textilia. “Ik geloof dat nog meer van onze merken klaar zijn om zelfstandig te worden. Dus wie weet komt er binnenkort nóg een keten bij. En wie weet nog één. Maar we willen alles wel goed doen, dus we doen het stap voor stap.” Onlangs werd bekend dat The Sting ook een apart retailconcept met het merk Distrikt Nørrebro lanceert.

Costes 4

Costes werd in 2013 als winkelformule gelanceerd en is in rap tempo gegroeid naar 25 winkels. En daar moeten er de komende jaren nog meer bijkomen. Dat legt het bedrijf geen windeieren. Volgens RetailWatching heeft Costes de winst over 2015 zien verviervoudigen ten opzichte van een jaar eerder, naar acht ton. Costes doet het daarmee beter dan The Sting, dat in dat jaar 5,8 miljoen euro in het rood eindigde. De groepsomzet moet de komende drie jaar groeien van 250 naar vierhonderd miljoen euro.