TOP

Corneliani keert na 10 jaar terug naar Pitti Uomo

Mannenmodemerk Corneliani keert terug naar Pitti Uomo. Ook kiest het Italiaanse merk voor een nieuwe positionering en strategie.

Maurizio Mantovani, de relatief nieuwe ceo van Corneliani, vertelt in een interview aan wwd.com dat hij bezig is met een rebranding van het merk – inclusief een nieuw logo. Ook wil Mantovani meer focus op het uitbreiden van e-commerce en het uitrollen van een nieuw retailconcept. Daarnaast moeten de komende Corneliani-collecties een ‘modernere esthetiek’ hebben. 

Corneliani is in de afgelopen tien jaar niet onderdeel geweest van Pitti Uomo, maar keert – als onderdeel van de nieuwe strategie van het merk – terug de belangrijke mannenmodebeurs. Ook de doelgroep van het merk wordt onder de loep genomen; Corneliani richt zich in de toekomst op een jongere consument. 

De veranderingen binnen het bedrijf komen naar aanleiding van het nieuws van vorig jaar dat investeringsmaatschappij Investcorp een meerderheidsbelang van 55 procent in Corneliani kocht. Wel zijn sindsdien een aantal leden van de Corneliani-familie actief gebleven binnen het bedrijf. 

Corneliani is in 1958 opgericht door Carlalberto Corneliani. Het merk, dat groot is geworden met zijn chique mannenpakken en -kleding, is een van de oudste en bekendste Italiaanse mannenmodemerken.