TOP

Converse All Star in Facebook top-10

De fanpagina's op social network Facebook blijken steeds belangrijker te worden voor bedrijven. Marketingbureau Ignite zette de vijftig grootste fanpagina's op een rij. Schoenenmerk Converse staat met de klassieke All Star in de top tien.

Facebook zelf heeft de grootste fanpagina, 31 miljoen van de 500 miljoen Facebookgebruikers ‘vindt Facebook leuk’. Op de tweede plek in de top tien van grootste fanpagina’s staat concurrent Google met YouTube. Verder staan in de top tien Coca Cola, Skittles, Oreo, Starbucks, Red Bull, Disney, MTV en Converse All Star.

Nieuw op Facebook
Vorig jaar bestond de fanpagina van Converse All Star nog niet, toch heeft deze pagina nu al 12 miljoen fans. De algemene pagina van het merk Converse heeft nog eens 10 miljoen fans. Bij elkaar opgeteld zou dit aantal fans goed zijn voor een derde plaats.

Groei Facebookpagina’s
De groei van deze fanpagina’s zal naar verwachting alleen nog maar sneller gaan. Facebook doet erg zijn best om de meest gebruikte startpagina op internet te worden. Nu is dat voor veel mensen nog zoekmachine Google.

Bedrijven
Wanneer Facebookers een naam via het zoekveld op de website invoeren, komen ze alleen op pagina’s binnen de netwerksite terecht. Hierdoor wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om een pagina op Facebook te hebben, dan op het ‘gewone’ internet dat door Google wordt doorzocht.

1 op de 5 Nederlanders op Facebook 
Uit onderzoek van de Brit Nick Burcher blijkt dat de sociale netwerksite op 31 december 2010 in totaal 3.417.540 Nederlandse gebruikers had, dat is 20,5 procent van het totaal aantal Nederlanders. Het aantal Nederlanders op Facebook is het afgelopen jaar verdubbeld en de afgelopen twee jaar verachtvoudigd, meldt NRC Handelsblad.