• No products in the cart.
TOP

Consumenten ontwerpen Na-kd collectie, verhuurponcho wint prijs en Under Armour knoeit met omzetcijfers

Modelabel Na-kd heeft gebruik gemaakt van de fanbase van meer dan twee miljoen consumenten om een nieuwe collectie te ontwerpen. Verder: de verhuurservice van plastic poncho’s voor op Mysteryland van ID&T is vorige week in de prijzen gevallen en Under Armour wordt beschuldigd van boekhoudfraude. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 5 november 2019.

Na-kd laat consumenten nieuwe collectie ontwerpen

Modelabel Na-kd heeft gebruik gemaakt van de fanbase van meer dan twee miljoen consumenten om een nieuwe collectie te ontwerpen. De consumenten zijn namelijk de ontwerpers en de modellen van de nieuwe lijn Na-kd by You, zo meldt Fashionunited. Het merk legde in haar Instagram Stories enkele snits, kleuren, stijlen en namen voor. De antwoorden uit de polls resulteerden in de nieuwe lijn. Het kleurenpalet is sober maar trends als wijde mouwen en pakken zien we terug in de collectie die op 17 november gelanceerd wordt op de website van Na-kd.

‘Under Armour sjoemelt met omzetcijfers’

Under Armour zou geschoven hebben met omzetcijfers om betere verkoopresultaten te rapporteren, zo schrijft Retailnews. Amerikaanse toezichthouders zijn een onderzoek gestart naar de vermeende boekhoudfraude. Het merk zou verkoopcijfers van het ene naar het andere kwartaal hebben geschoven om gezonder te lijken. Under Armour zelf zegt niets fout te hebben gedaan en geeft aan al sinds 2017 op verzoek documenten gerelateerd aan zijn boekhouding aan te leveren aan het ministerie en toezichthouder Securities and Exchange Commission.

Hulp bij je winkelinrichting van Ikea

Woongigant Ikea heeft een nieuwe service geïntroduceerd onder de naam ‘Ikea for Business’. De Zweedse retailer gaat ondernemers helpen bij het inrichten van kantoren, restaurants en winkels, zo is te lezen op de website van Ikea. Bedrijven kunnen interieuradvies krijgen van een expert of een contactpersoon toegewezen krijgen die alles uit handen neemt.

Er kan gekocht worden op krediet en er wordt extra service aangeboden met transport, montage en installatie. Op de webpagina zijn al verschillende sfeerbeelden te zien van winkelinterieurs. De service kost €29,- per uur voor het advies, waar eventuele installatie-, transport- en productkosten nog bijkomen.

Sogoodtowear ontwerpt Orange Babies collectie

Het kledingmerk Sogoodtowear brengt samen met Orange Babies een collectie uit. De kleding wordt fairtrade en diervriendelijk geproduceerd. Met de aankoop van deze speciale Orange Babies collectie wordt kinderen in Zambia een toekomst geboden. Zonder schooluniform mogen deze kinderen niet deelnemen aan het onderwijs. Met de verkoop van deze collectie bieden Sogoodtowear en Orange Babies deze kinderen een uniform, schoolgeld en voeding. Al deze kinderen zijn direct of indirect slachtoffer van de hiv-epidemie.

Er zijn 6 speciale items met het Sogoodtowear /Orange Babies label. Deze collectie bestaat uit truien, sjaals en beanies. Alle items zijn in het zwart of pumpkin oranje verkrijgbaar. Van de Sogoodtowear /Orange Babies items gaat de gehele opbrengst naar Orange Babies. De collectie is te koop vanaf World Aids Day op 1 december tot aan 14 februari op Valentijnsdag via sogoodtowear.com en tevens in een select aantal winkels, waaronder l’Altradonna en Margreeth Olsthoorn in Rotterdam, Megusta in Utrecht, Bloom in Laren, La Neuvieme in Maastricht en X-bank in Amsterdam.

Sogoodtowear X Orange Babies

Verhuurponcho’s winnen prijs

De verhuurservice van plastic poncho’s voor op Mysteryland van ID&T is vorige week uitgeroepen tot de beste businesscase van de Circular Fashion Games – de Dutch Circular Textile Valley editie. Om de duizenden bezoekers tijdens het outdoor festival Mysteryland droog en warm te houden wanneer het regent, verspreidt de organisatie single-use plastic poncho’s. Dit willen zij op een meer duurzame en circulaire manier gaan doen. En dus legde ID&T de case voor aan de Circular Fashion Games. In plaats van het weggeven van de poncho’s, pitchten een team changemakers het idee om festivalgangers actief op te roepen hun eigen poncho mee te nemen en tegelijkertijd hen een alternatieve oplossing te bieden. Namelijk dat poncho’s door festivalgangers gehuurd kunnen worden. Om verder in te spelen op circulariteit en de ervaringseconomie, kunnen de poncho’s gemaakt worden van gerecycled plastic afval dat het festival genereert en dat is ingezameld samen met festivalgangers.