TOP

Clan de Banlieue lanceert vrouwenlijn, Guts & Gusto opent in Rotterdam en Pockies heeft eigen ruimte in Youseum

Het Nederlandse streetwearlabel Clan de Banlieue lanceert een vrouwencollectie. Modemerk Guts & Gusto opent een winkel in Rotterdam. En loungewearmerk Pockies heeft een relaxruimte ingericht in het Youseum in Amsterdam. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 24 augustus 2021.

14% pakketjes niet op afgesproken dag bezorgd

Ruim een kwart van de online bestellingen wordt niet op het afgesproken tijdstip bezorgd en 14% van de pakketjes wordt zelfs niet op de juiste dag bezorgd. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een onderzoek van online marktonderzoeker Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders. PostNL bezorgt 15% niet op de juiste dag, DHL doet het met 13% iets beter. Bezorgdiensten als Bpost, DPD, GLS of UPS leveren 22% van de pakketjes op de verkeerde dag. Eigen bezorgdiensten van winkels als Coolblue en Albert Heijn zijn het meest punctueel en komen in slechts 6% van de gevallen niet op de afgesproken tijd. Overige kleine bezorgers bezorgen aanmerkelijk minder vaak op de afgesproken tijd (58%). De bezorgdag en bezorgtijd worden niet vaak veranderd door de besteller: 22% van de bestellers die de optie hadden om de bezorgdag te wijzigen, heeft daar gebruik van gemaakt. Voor de bezorgtijd was dit 16%. Mogelijk hangt dit samen met het vele thuiswerken in het afgelopen jaar.

Clan de Banlieue lanceert vrouwenlijn

Het Nederlandse uniseks streetwearlabel Clan de Banlieue lanceert deze maand de eerste items voor vrouwen tijdens de presentatie van de herfstcollectie 2021. De vrouwenlijn bestaat uit cropped hoodies en tops, sweatpants, bikershorts, highwaist leggings en een bodysuit. Dat alles in de kleuren paars, roze, lila, zwart en ijsblauw. Clan de Banlieue begon in 2014 als T-shirtmerk, maar staat inmiddels vooral bekend om de superzachte trainingspakken. Elke 22e van de maand wordt een nieuwe drop gelanceerd. Voor de maand augustus zaten daar voor het eerst specifieke items voor vrouwen bij. Sinds 2016 is er een winkel in thuisstad Rotterdam en sinds 2020 ook één in Amsterdam.

Foto: Textilia/Renate Zoutberg

Guts & Gusto opent winkel in Rotterdam

Vrouwenmodemerk Guts & Gusto gaat een winkel openen aan de Lijnbaan in Rotterdam. Dat maakt het merk bekend via Instagram. De opening staat gepland voor eind oktober 2021. Het wordt de zevende winkel van het merk, dat naast de webshop ook winkels heeft in Arnhem, Enschede (boven het hoofdkantoor), Eindhoven, Groningen, Utrecht en Westfield Mall of The Netherlands in Leidschendam. Het merk brengt naast kleding, schoenen en accessoires sinds kort ook een wooncollectie. Guts & Gusto begon in 2007 als multibrand sieradenwinkel in Oldenzaal, opgericht door Henrike ten Voorde. Zij breidde het aanbod uit met kleding, lanceerde een succesvolle webshop en opende meerdere fysieke winkels. Sinds enkele jaren is Guts & Gusto een monobrand concept waar alleen het eigen label wordt verkocht. Inmiddels runt Ten Voorde het bedrijf met partner Derk Roesink en broer Maarten ten Voorde. Guts & Gusto is de laatste jaren flink gegroeid en wil in de toekomst ook winkels openen in België en Duitsland.

Nederlands kledingmerk lanceert kleurveranderende hoodie

Het Nederlandse kledingmerk Sea’sons heeft een kleurveranderde hoodie gelanceerd, naar eigen zeggen de eerste ter wereld. De hoodie verandert op basis van de omgevingstemperatuur van kleur. Is de hoodie warm, dan is de hoodie wit, is het koud, dan is de hoodie donkergrijs of blauw. Overige kleurcombinaties worden later gelanceerd. De stoffen waarmee de hoodies zijn gemaakt worden bewerkt met hitte-reactieve capsules om zo de kleur veranderende eigenschap te creëren. Daar is veel onderzoek aan vooraf gegaan. Het merk lanceerde drie jaar geleden volgens hetzelfde concept ook al zwembroeken. Via een succesvolle Kickstarter campagne haalde bedenker Tom van Dieren 30.000 euro op voor zijn kleur veranderende zwembroeken. De student baseerde zijn idee op zijn lievelingsspeelgoed van vroeger; de auto’s van Hot weels. “In de toekomst hoop ik nog meer kleding te ontwikkelen waar technologie en textiel samen komen”, zegt hij in een persbericht. De hoodies zijn te koop in de webshop van Sea’sons.

Foto: Sea’sons

Pockies en Ceizer openen Lazy Land in Youseum

Loungewearmerk Pockies weet steeds op te vallen met verrassende marketingacties. Laatste wapenfeit is Lazy Land in Youseum in Amsterdam, het interactieve social media museum. In samenwerking met grafisch artiest Pieter Ceizer heeft Pockies een expositieruimte omgetoverd tot wolkenlandschap met zachtblauwe muren, cut-outs van wolken met rustgevende teksten en een schommel. Het idee voor Lazy Land ontstond nadat Pieter Ceizer en Pockies hun Lazy Collection lanceerden, met pyjamabroeken, boxershorts met zakken, sokken en Pillow Boy (een kussentje voor op de bank). Voor de fotoshoot van de collectie was een studio setting ontworpen waar de producten uit de lijn tussen de wolken leken te zweven, waarna Youseum het merk benaderde om een eigen ruimte in te richten. Elke week wordt onder de mensen die een post over Lazy Land plaatsen op Instagram een item uit de Lazy Collection verloot. Pockies ontstond in 2015 met de uitvinding van de boxershort met zakken. De collectie is inmiddels uitgebreid met onder andere pyjamabroeken, djellaba’s, sokken met zakken, slaapmaskers en shorts voor vrouwen.

Foto: Pockies