TOP

Claes gaat online, Wahts naar Antwerpen en Bol.com als oriëntatiekanaal


Designer Claes Iversen heeft een webshop gelanceerd. Verder: Het Nederlandse mannenmodemerk Wahts heeft het afgelopen weekend een pop up store in Antwerpen geopend en meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt Bol.com als oriëntatiekanaal. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 8 oktober.

Verduurzamingsplan textielsector

 

Op de business dag van de Dutch Sustainable Fashion Week hebben brancheorganisaties Modint, Inretail en VGT staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur & Waterstaat een verduurzamingsplan aangeboden. De overheid wil in 2050 dat de Nederlandse economie volledig circulair is en zoekt daarvoor afstemming met het bedrijfsleven. De brancheorganisaties spraken de afgelopen maanden met meer dan 75 bedrijven in de kleding- en textielsector om hun ambities te inventariseren en af te stemmen wat zij nodig hebben om de volgende stap te zetten. In het rapport ’Op weg naar een circulaire keten’ wordt onder meer ingezet op innovatie en kennisoverdracht. Ook bestaat het plan om een fonds op te richten om de ambities te kunnen financieren.

 

Wahts naar Antwerpen

 

Het Nederlandse mannenmodemerk Wahts heeft het afgelopen weekend een pop up store in Antwerpen geopend. De winkel aan de Schuttershofstraat 31 is de tweede vestiging van het merk, dat een half jaar geleden een winkel opende in Amsterdam. “We zijn al een tijdje online actief op de Belgische markt en verkrijgbaar bij een aantal mooie multibrand stores, maar willen de Belgische klant nu bovendien de gelegenheid bieden zich ook offline door het merk te laten inspireren”, aldus medeoprichtster Karin Kostense in het persbericht. De tijdelijke winkel blijft in ieder geval tot en met december open. Bij succes wordt dit wellicht verlengd.

Tekst loopt door onder de foto

WAHTS Antwerpen 2

 

51 procent van de Nederlanders gebruikt Bol.com als oriëntatiekanaal

Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt Bol.com als oriëntatiekanaal. Via het platform winnen ze informatie in, waarna ze het product vervolgens in een fysieke winkel aanschaffen. Dat blijkt uit onderzoek van Mediaxplain waar Twinkle over schrijft. Het marketingbureau deed onderzoek naar Nederlanders en hun koopgedrag op marktplaatsen.

Negen van de tien ondervraagde Nederlanders (in totaal 1000 mensen van 18 jaar en ouder) bestelt op Bol.com. Amazon is minder populair, daar bestelt 22 procent van de ondervraagden. Maar consumenten gebruiken de marktplaatsen ook als oriëntatiekanaal voordat ze iets in een fysieke winkel gaan kopen. Dat heet het Ropo-effect (Research Online, Purchase Offline). Uit het onderzoek blijkt dat 51 procent van de Nederlanders wel eens via Bol.com informatie inwint over een product en het vervolgens offline aanschaft.

Claes gaat online

 

Designer Claes Iversen heeft een webshop gelanceerd. De eerste items verkrijgbaar in zijn ‘e-boutique’, zijn een serie T-shirts. Deze shirts zijn geïnspireerd op zijn laatste collectie ’79Au’, waarbij gouden ringen de rode draad zijn. Alle T-shirts hebben een loose fit met ronde hals voorzien van rib detail en signature print en zijn volgens het collectiebericht gemaakt van 100% organisch katoen (GOTS gecertificeerd). In totaal zijn er vijf verschillende artworks met gouden eyelets, verkrijgbaar in vier verschillende kleuren: wit, karamel, olijfgroen en zwart.

 

Tekst loopt door onder de foto’s 

Claes Big Bang-Black

Claes Falling Star-Caramel

Claes Gentle Sparkle-White

Van Os opent filiaal in Westfield Mall of the Netherlands

Van Os tassen en koffers opent aankomend weekend zijn dertigste filiaal in de toekomstige Westfield Mall of the Netherlands. Directeur Hein van Os vertelt in een persbericht over de opening: “Zo’n groot en mooi winkelcentrum met veel diversiteit voor de klant, daar wil je onderdeel van uitmaken.” Hoewel de officiële opening van de vleugel pas in de tweede helft van 2020 zal plaatsvinden, opent op 5 oktober reeds het nieuwste Van Os filiaal. De nieuwe zaak wordt 128 vierkante meter groot.

Met de nieuwe winkel wil Van Os vooral de bereikbaarheid verbeteren en dichterbij de klanten komen te staan, zo legt de directeur uit: “Westfield Mall of the Netherlands is qua ligging een spin in het web en daardoor perfect bereikbaar vanuit verschillende grote steden in de randstad. Met de nieuwe vestiging kunnen wij onze klanten nog beter bedienen.”