TOP

Cijfers: Boss, PPR, LVMH, Calida en Wolford

De bedrijfscijfers druppelen weer binnen. Opvallend is de groei van de eigen retail. Een overzicht van wat enkele merken hebben gepresteerd de afgelopen zes of twaalf maanden.

Wolford
Wolford heeft de cijfers zien verdubbelen het afgelopen jaar. De lingeriefabrikant draaide een omzet van €5,05 miljoen, een stijging van meer dan 97% vergeleken met het jaar ervoor.

Hugo Boss
Hugo Boss heeft een prima tweede kwartaal achter de rug met een omzetgroei van 29% naar €405 miljoen. De verkoop nam vooral toe in de Verenigde Staten en Azië. Het eigen retailnetwerk presteerde erg goed met een groei van 47%.

LVMH
Ook LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton meldde een dubbele groei van de cijfers. De Aziatische honger naar luxe handtassen en champagne is de grootste aanjager van de groei. De groep uit Parijs zag de omzet in het eerste half jaar met 13% groeien naar €10,29 miljard. De nettowinst steeg met 25% naar €1,31 miljard.

Calida
Lingeriemaker Calida zag de omzet in het eerste half jaar van het lopende boekjaar teruglopem, maar de winst verdubbelde. De nettowinst steeg naar €7,03 miljoen. De opbrengsten daalden met 2,7% naar €76,36 miljoen. De terugloop komt vooral door de verslechterde koers van de frank ten opzichte van de euro.

PPR
Het Franse luxegoederenconcern PPR heeft in het eerste half jaar van 2011 de opbrengsten met 7,3% zien groeien naar €7,2 miljard. De plus kwam vooral vanuit de luxetak (Gucci Group) die €2,24 miljard omzet draaide, een toename van 22,6%. Het segment Sport en Lifestyle (Puma) noteerde een omzet van €1,45 miljard (+11,4%).