TOP

CBW-Mitex start met ledenwerfcampagne

CBW-Mitex vindt dat veel detaillisten beter af zijn als ze lid worden van de brancheorganisatie en start een ledenwerfcampagne. Met de actie hoopt CBW-Mitex tweehonderd leden binnen te halen.

Ondernemers die nu lid worden van CBW-Mitex, hoeven geen contributie meer te betalen over 2010. Lid worden biedt volgens Paul te Grotenhuis, woordvoerder van de organisatie, veel voordelen. “Doordat we leden van meer dan 17.000 winkels vertegenwoordigen en samenwerken met MKB-Nederland hebben we redelijk wat macht in Den Haag en Brussel. Daarnaast bieden we allerlei vormen van advies, zoals juridisch-, personeels- en bedrijfsadvies en bevat een lidmaatschap veel financiële voordelen.”

Actie
CBW-Mitex hoopt met de actie tweehonderd nieuwe leden te werven. Dit doet de brancheorganisatie vooral door persoonlijk bij geïnteresseerde ondernemers langs te gaan. Volgens Paul te Grotenhuis leert de ervaring dat het lidmaatschap van CBW-Mitex onverwacht vaak geld oplevert. “Doordat we veel leden hebben kunnen we goede afspraken met partijen en bedrijven maken. Als een ondernemer bijvoorbeeld beveiligingspoortjes in de winkel wil hebben, kunnen wij dit vaak goedkoper regelen dan wanneer ze dit zelf bij een bedrijf kopen. Zo zijn er nog veel meer voordelen, ook op het gebied van verzekeringen, premies en arbodiensten.”

CBW-Mitex
CBW-Mitex is de grootste brancheorganisatie in de non-food detailhandel in Nederland. De organisatie telt momenteel bijna 7.500 aangesloten ondernemingen. “Sinds 1 oktober hebben we al tientallen nieuwe leden binnen”, laat Te Grotenhuis weten. De actie duurt nog tot het eind van het jaar. CBW-Mitex werkt veel samen met MKB-Nederland, VNO-NCW en Platform Detailhandel.  CBWMitex.nl